مشارکت امارات و عربستان در مجموعه پتروپالایشگاهی 44 میلیارد دلاری هند

مشارکت امارات و عربستان در مجموعه پتروپالایشگاهی 44 میلیارد دلاری هند
(چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۳۸

ادنوک و آرامکو با سهم 50 درصدی طرح پیشنهادی 44 میلیارد دلاری دراحداث مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی هندمشارکت می کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، شرکت ملی نفت ابوظبی امارات متحده عربی موسوم به ادنوک (Adnoc) و سعودی آرامکو مشترکا 50 درصد از سهام طرح پیشنهادی 44 میلیارد دلاری مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی Ratnagiri هند را بدست می آورند.
بر اساس بیانیه های جداگانه منتشر شده از سوی ادنودک و سعودی آرامکو در تاریخ 25 ژوئن، دو شرکت نفت دولتی یادشده به تازگی تواقفنامه چارچوب همکاری (framework agreement) برای مشارکت راهبردی در پروژه Ratnagiri واقع در ساحل غربی هند را به امضاء رساندند.
آن ها همچنین یک تفاهمنامه همکاری (MoU) را با کنسرسیومی از شرکت های هندی که 50 درصد سهام باقیمانده را در اختیار خواهد داشت؛ امضاء کردند.
این کنسرسیوم متشکل از شرکت های ایندین اویل (IOC)، بهارات پترولیوم (BPCL) و شرکت نفت هندوستان (HPCL) خواهد است.
پتروپالایشگاه پیشنهادی در ایالت مهاراشترا در صورت بهره برداری قادر به فرآوری یک میلیون و 200 هزار بشکه نفت خام در روز و تهیه خوراک مورد نیاز برای مجموعه پتروشیمی یکپارچه با این پالایشگاه خواهد بود که از ظرفیت تولید حدود 18 میلیون تن محصول پتروشیمی در سال برخوردار است.
هدایت این پروژه قرار است در قالب یک جوینت ونچر (JV) به عهده شرکتی تحت نام شرکت پالایش و پتروشیمی Ratnagiri یا آر آر پی سی ال (RRPCL) باشد.
احمد الجابر، مدیر عامل گروه ادنوک، می گوید: این پروژه مثالی شفاف از رویکرد ویژه ما به توسعه فعالیت ها در بخش پایین دستی و پتروشیمی به شمار می رود.




تعداد بازدید : ۱,۳۶۱