هدف گذاری هلدینگ خلیج فارس برای افزایش تولید تا سال 1400

هدف گذاری هلدینگ خلیج فارس برای افزایش تولید تا سال 1400
(سه شنبه ۵ تیر ۱۳۹۷) ۱۳:۱۷

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ میزان تولید هلدینگ خلیج فارس به ۴۵ میلیون تن خواهد رسید.

جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: پتروشیمی صنعتی رو به توسعه است در آینده شاهد تولید و صادرات محصولات متنوع با ارزش افزوده و صنایع پایین دستی پتروشیمی خواهیم بود. همچنین شرکت های فعال درصنعت پتروشیمی باید برای آینده تولید و حضور در بازارهای بین‌المللی چاره اندیشی کنند.
وی ادامه داد: همچنین هلدینگ خلیج فارس با مساعدت وزارت نفت در نظر دارد برای تامین خوراک شرکت های زیرمجموعه خود در پروژه‌های بالادستی نفت نیز ورود کند که ضمن تکمیل و اجرای پروژه خوراک صنعت خود را تامین کرده و به تناسب آن پروژه‌های جدید یا تولید با حداکثر ظرفیت پروژه‌های فعلی را داشته باشیم.
ربیعی تصریح کرد: با توجه به بورسی بودن بسیاری از این شرکت ها باید اتفاقات آن به بازار سرمایه و سهام داران آن گزارش شود لذا اقدامات جدی که آغاز شد با اطلاعیه های رسمی اعلام عمومی خواهد شد.
وی در پایان در مورد مجموعه هایی که در سال جاری بهره‌برداری خواهند شد گفت: به غیرازطرح های‌های درون مجتمعی پروژه‌های بزرگ امسال الفین ایلام و پیش راه‌اندازی پروژه بزرگ بید بلند خواهد بود آگهی استخدام نیرو برای بید بلند نیز اعلام شده و در حال ثبت نام است همچنین پروژه اوره و آمونیاک لردگان و واحد آمونیاک هنگام به تدریج وارد مدار تولید خواهند شد .
ربیعی در مورد بازسازی پتروشیمی بوعلی سینا نیز گفت: بعد از آتش سوزی پتروشیمی بوعلی در سال ۹۵ پروژه بازسازی این شرکت آغاز شد که علاوه بر بازسازی طرح ارتقا تکنولوژی آن نیز درحال اجرا است و امیدواریم تا اواخر سال ۹۸ وارد سرویس شود .
ربیعی در مورد ادغام شرکت های پتروشیمی تاپیکو در هلدینگ گفت: بر اساس دستور رییس جمهوری مبنی بر فروش اموال صندوق های بازنشستگی صندوق تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح و صندوق بازنشستگی کارکنان نفت مسئول شدند که در این رابطه اقدام کنند. فرآیند اجرایی این دستور کمی پیچیده است که در اولین گام مجموعه های پتروشیمی تامین اجتماعی که در تاپیکو مجتمع هستند با سهام دار شدن شستا زیرمجموعه شرکت هلدینگ خلیج فارس خواهند شد در واقع سازمان تامین اجتماعی در یک فرآیند افزایش سرمایه سهام دار هلدینگ خلیج فارس خواهد شد و ما به عنوان محور صنعت پتروشیمی قرار می گیریم و بقیه شرکت ها را بتدریج وارد هلدینگ می کنیم البته این فرآیند طولانی بوده و اجرای آن مدتی طول می کشد اما در دولت و وزارتخانه های مربوطه اقدامات آن در حال اجرا است.


تعداد بازدید : ۲,۸۹۹