راه اندازی طرح توسعه پتروشیمی نوری با بهره گیری از توان پیمانکاران داخلی

راه اندازی طرح توسعه پتروشیمی نوری با بهره گیری از توان پیمانکاران داخلی
(دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۵۹

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری گفت: طرح LTEپتروشیمی نوری با سهم 65 درصدی پیمانکاران داخلی که از نظر کیفیت محصولات دارای استاندارد بالایی هست راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا تقی صانعی مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری امروز دوشنبه(4 تیرماه) در آیین گشایش واحد تفکیک ترکیبات برش سبک ( LTE Splitting) در مورد استفاده از سازندگان و پیمانکاران داخلی گفت: سهم پیمانکاران داخلی در راه اندازی اولین طرح توسعه ای پتروشیمی نوری در سال ۹۵ حدود ۵۰ درصد بود اما این میزان در واحد جدید که امروز بطور رسمی بهره‌برداری شد ۶۵ درصد است. با پایبندی مدیران این میزان در پروژه‌های آینده افزایش خواهد یافت و با ارزیابی میدانی و دقیق سازندگان و پیمانکاران داخلی، کیفیت محصولات و تجهیزات این مجموعه ها از استانداردهای بالایی برخوردارند و پتانسیل بالایی در کشور وجود دارد.
صانعی در مورد طرح‌های توسعه ای آتی پتروشیمی نوری گفت: واحد بازیابی گاز فلر و واحد شیرین سازی هیوین در برنامه است که اقدامات اجرایی آن در سه ماهه سوم سال ۹۷ آغاز خواهد شد و برای تصاحب ۷۵ تا ۸۰ درصد از سهم بازار داخلی هدف گذاری شده است.
مدیر عامل پتروشیمی نوری در مورد ویژگی های اصلی پروژه (LTE Splitting) گفت: با انجام مطالعات فنی و اقتصادی بازگشت سرمایه این پروژه را یکسال ارزیابی شد. مزیت دیگر تاثیر مستقیم و غیر مستقیم در تولید و رفع موانع تولید و همچنین بهره مندی ۶۵ درصدی از توان پیمانکاران داخلی بودیم.
صانعی در ادامه خاطرنشان کرد که در سه ماهه اول سال جاری میزان تولید ۸ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی پتروشیمی نوری شد که به دلیل بهره‌برداری از این واحد بوده است.

تعداد بازدید : ۲,۴۷۹