عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

توسعه پتروشیمی در اولویت بخش صنعت کشور قرار گیرد

توسعه پتروشیمی در اولویت بخش صنعت کشور قرار گیرد
(دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷) ۱۲:۲۱

ضرورت دارد توسعه پتروشیمی در اولویت بخش صنعت کشور قرار گیرد زیرا منابع و زیرساخت های خوبی برای این بخش در کشور وجود دارد و این صنعت می تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.

رمضانعالی سبحانی فر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درگفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که رشد و توسعه صنعت پتروشیمی می تواند آثار و پیامدهای مثبتی به سایر حوزه های اقتصادی جامعه از جمله تولید برساند، گفت: دور از واقعیت نیست اگر بگوییم ظرفیت های کشور در حوزه پتروشیمی کم نظیر است.
وی ادامه داد: باید از همه ظرفیت های صنعت پتروشیمی به نفع اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده استفاده کنیم  و باید توسعه پتروشیمی در اولویت بخش صنعت کشور قرار گیرد زیرا منابع و زیرساخت های خوبی برای این بخش در کشور وجود دارد و صنعت پتروشیمی می تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.
سبحانی فر تصریح کرد: توسعه بخش تکمیلی پتروشیمی، ضمن ایجاد درآمد بیشتر برای کشور، اشتغال آفرینی خوبی ایجاد می کند که در نهایت سبب ایجاد ارزش افزوده و بهره وری خواهد شد.
نماینده سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پتروشیمی خراسان بدون تردید یکی از شرکت هایی است که در این منطقه به افزایش اشتغال و توسعه کمک کرده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ایجاد ارزش افزوده، تولید کالا و محصول نهایی از وابستگی به خام فروشی می‌کاهد، بنابراین توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی پیامدهای مثبت اقتصادی به ویژه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خواهد داشت.

تعداد بازدید : ۱,۷۷۳