محصولات پتروشیمی ایران در دنیا برند است

محصولات پتروشیمی ایران در دنیا برند است
(سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۱۳

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین حرکت برای ارزآوری تحرک پتروشیمی‌هاست، گفت: محصولات پتروشیمی ایران در دنیا برند است.

اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که بهترین حرکت برای ارزآوری تحرک پتروشیمی‌هاست، گفت: ایران در این بخش در دنیا یک جایگاه خاصی داشته و به عنوان یک برند محسوب می‌شود، زیرا ماده اولیه و خوراک فراوانی در اختیار دارد و برای پایداری در صادرات همگرایی میان پتروشیمی ها باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه در بخش پتروشیمی بازار خوبی وجود دارد ناگزیر باید به سمت توسعه و تولید محصولات مختلف پتروشیمی در بالا دست و همچنین درصنایع پایین دستی سوق پیدا کنیم.
قره‌خانی با اشاره به این که هدف گذاری‌های خوبی در سرمایه گذاری پتروشیمی‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: برای توسعه صادرات غیرنفتی باید از پتروشیمی‌ها استفاده کرد، زیرا می‌توانند با توجه به  تنوع تولید خود ارز خوبی وارد کشور کنند.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: بازار هدف محصولات پتروشیمی ایران نباید فقط چند کشور باشد، معتقدم تمام کشورهای دنیا می‌توانند بازار هدف محصولات پتروشیمی ایران باشند، در حال حاضر نیز بهترین کار سرمایه گذاری در پتروشیمی هاست.

تعداد بازدید : ۲,۰۰۰