تست موفقیت آمیزکاتالیستBCEH100 /تولید محصول EX6 در پتروشیمی امیرکبیر

تست موفقیت آمیزکاتالیستBCEH100 /تولید محصول EX6 در پتروشیمی امیرکبیر
(دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷) ۱۳:۵۵

تست موفقیت آمیزکاتالیستBCEH100 درواحد HD پتروشیمی امیرکبیر و تولید محصول EX6 در حضور نمایندگان شرکت چینی سینوپک انجام شد.

به گزارش نیپنا به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی امیرکبیر، مهندس باقری ریاست واحدHD در حاشیه بازدید نمایندگان شرکت چینی سینوپک از پتروشیمی امیرکبیر ضمن تقدیر ویژه از حمایت‌های مدیریت در پیشبرد اهداف واحدHD اظهار داشت: در راستای سیاست‌های شرکت مبنی بر لزوم ارتقای کیفیت محصولات مجتمع، پس از بررسی های همه جانبه از سوی همکاران بهره بردار، خدمات فنی و تعمیرات و آماده سازی شرایط بر آن شدیم کاتالیست BCE100که از نسل جدیدکاتالیست های زیگلر ناتا می باشد را در فرآیند تولید محصول پلی اتیلن گرید PIPE در واحد HD مجتمع جایگزین کاتالیست THT که از کاتالیست های نسل قبل زیگلر ناتا می باشد نمایم تا بدین وسیله ضمن ارتقاء کیفیت محصول از تولید لجن کاتالیست که از آلاینده های محیط زیستی بوده ودر فرآیند تولید کاتالیست های THT تولید می گردد نیز جلو گیری به عمل آید و یک گام دیگر در صنعت سبز پیشرفت نماییم .

وی افزود: در دو سال گذشته همکاران ما در بخشهای خدمات فنی ، تعمیرات و بهره ‌برداری تلاش‌های زیادی برای به ثمر نشاندن اهداف شرکت انجام دادند و بدین منظور چندنمونه کاتالیست جدید تولید شده توسط شرکتهای تولید کننده کاتالیست مورد ارزیابی و کارشناسی توسط کارشناسان مجتمع قرار گرفت و مقرر شد 3 الی 4 کاتالیست که ارزیابی های آنها مناسب تشخیص داده شده مورد تست عملیاتی واقع گردد.
رئیس واحد HD در ادامه از ارزیابی کاتالیستی از شرکت چینی سینوپک خبر داد و گفت: در این ارزیابی mr gou qingqiang کارشناس پلیمر و mr wang ziqiang کارشناس بازاریابی این شرکت حضور پیدا کردند و در حضور آنها کاتالیست نمونه در چرخه تولید قرار گرفت، بعد از آن به مدت 8 الی 10 روز لحظه به لحظه این فرآیند توسط کارشناسان فرآیند، آزمایشگاه و بهره برداری ضمن ثبت اطلاعات ، کنترل، پایش و هر گونه تغییر لازم صورت پذیرفت تا محصول با بهترین کیفیت تولید گردد و طبق بررسی انجام شده از سایر شرکت‌ها در خصوص آزمایش این کاتالیست، عملکرد کاتالیست مذکور در راکتورهای واحدHD امیرکبیر از سطح بهتر و بالاتری برخوردار بوده است .
وی ادامه داد: تمام تستها وآزمایشات کوتاه مدت آنجام شده همگی حکایت از بالا بودن کیفیت محصول تولیدی می باشد و آزمایشات بلند مدت و نهایی این کاتالیست در حال انجام می باشد. همچنین ارزیابی بلندمدت عملکرد کاتالیست یادشده مستلزم تست بلند مدت تولیددر بازه زمانی 4 الی 6 ماهه می باشد و همانگونه در خصوص محصول تولید شده اخیر شرکت کفته شد آزمایش های اولیه عموما مناسب و در سطح بسیار مطلوب پیش‌بینی شده قرار دارند، اما برخی از پایش‌ها بلندمدت بوده و نیازمند ارسال نمونه به سایر آزمایشگاه‌ها در بیرون از مجتمع می‌باشد که نتایج آن پیگیری و در اسرع وقت نتایج اعلام خواهد شد.
آقای مهندس پهلوانی سرپرست فرایند واحد HD در ادامه جلسه عنوان کرد: با توجه به اینکه بازار مصرف ایران، نیازمند تولیدگرید CRP100 می باشد برای تحقق این امر ضرورت داشت کاتالیست موردنظر را از بیرون از کشور وارد کنیم اما به دلیل اعمال تحریم‌ها این مهم پس از پیگیری های مداوم صورت پذیرفت و تولید محصول جدید نیز سرانجام با کاتالیست شرکت سینوپک انجام گردیدکه نتایج تمام آزمایش‌های انجام شده تاکنون مثبت بوده است .
وی افزود: آزمایش‌های فیزیکی و مکانیکی نیز مستلزم صرف زمان بیشتری است تا بتوان با انجام این آزمایش‌ها تایید نهایی را دریافت و دستورالعمل تولید را ارائه دهیم، برای ادامه کار نیاز به تولید مستمر داریم که باید کاتالیست نمونه به مدت 4 الی 6 ماه به طور مداوم تامین شود.
کارشناس بازاریابی شرکت سینوپک بیان کرد: بازدید این هفته، اولین تجربه در بازدید از شرکت پتروشیمی امیرکبیر بوده است و بر اساس شواهد موجود می‌توان دریافت که شرکت پتروشیمی امیرکبیر در بین شرکت‌های پتروشیمی ایران بسیار از توانمندی بالایی برخوردار می‌باشد.
وی افزود: شرکت ما بزرگترین شرکت تولید کننده کاتالیست مورد نیاز تولید پلی اتیلن در دنیامی باشد که تامین این کاتالیست می‌تواند پل ارتباطی خوبی با شرکت پتروشیمی امیرکبیر ایجاد نماید .
وی ادامه داد: تیم تولید شرکت پتروشیمی امیرکبیر تیم بسیار قدرتمندی است و قادر به انجام تولید و کنترل فرآیند تولید به بهترین نحو ممکن است و همین مسئله ما را تحت تاثیر قرار داده است، در حال حاضر کاتالیست BCE به خوبی توانسته در چرخه تولید عمل کند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت ما نه تنها تولید‌کننده کاتالیست است بلکه از تکنولوژی‌های جدیدی در محصولات خود برخوردار است، از این رو برآن هستیم در آینده همکاری خود را با شرکت پتروشیمی امیرکبیر در سایر زمینه ها ارتقا دهیم.
کارشناس پلیمر این شرکت اضافه کرد: تیم فنی شرکت پتروشیمی امیرکبیر به جهت برخورداری از تجربیات بسیار ارزنده به خوبی توانسته فرآیند تولید را کنترل و راهبری کند .
وی اظهار داشت: طی آزمایش‌های انجام شده از علملکرد کاتالیست تولیدی شرکت‌مان در شرکت پتروشیمی امیرکبیر در مقایسه با سایر شرکت‌های پتروشیمی ایران بهترین نتیجه را به دنبال داشته است.
آقای مهندس بهره ور رئیس کل آزمایشگاه‌های شرکت پتروشیمی امیرکبیر در بخش دیگری از جلسه عنوان کرد: آزمایش‌های کنترل کیفیت نهایی نیز تا یک ماه دیگر کنترل می شود، نتایج اولیه نشان می‌دهد، می‌توانیم به یک محصول پلی اتیلن پایپ گرید (PE100) بسیار خوب برسیم، در این صورت شرکت پتروشیمی امیرکبیر به عنوان اولین شرکت پتروشیمی در ایران خواهد بود که به نتایج بسیار خوب و موفقیت کامل در این زمینه رسیده است و تست هایی که پیش از این در سطح کشور صورت گرفته موفقیت های نسبی به همراه داشته است .
وی در پایان خاطرنشان کرد: هماهنگی بسیار خوب میان همکاران بهره برداری، آزمایشگاه و فرآیند در حین کار از برجسته‌ترین نقاط قوت شرکت محسوب می‌شود و موفقیت‌های بسیاری را موجب شده است، حمایت های مدیریت از این واحدها نیز تاثیر بسزایی در کسب موفقیت‌ها و پیشبرد بهتر اهداف شرکت بوده که بسیار قابل تقدیر است.
در پایان آقای مهندس باقری ضمن قدردانی از زحمات مدیریت محترم مجتمع به جهت پیگری های به عمل آمده از سوی ایشان درخصوص ارتقای کیفیت محصول و همچنین از همکاران محترم بهره برداری ، بخشهای مختلف تعمرات ،خدمات فنی ومنابع انسانی و خدمات که از هفته ها پیش از انجام تست مشغول فعالیت و فراهم نمودن مقدمات کاربوده و در زمان تست نیز پابه پای هم در این امر مهم مشارکت داشته اند تشکر وقدردانی کرد.

تعداد بازدید : ۲,۴۰۴