ضرورت حمایت از بخش خصوصی با هدف تکمیل زنجیره ارزش

ضرورت حمایت از بخش خصوصی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
(دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۲۱

بخش خصوصی فعال در صنعت پتروشیمی در صورت حمایت دولت می تواند با توجه به قابلیت های خود مشارکت فعال تری در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی داشته باشد.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران درگفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به این که پتروشیمی نقش مهمی در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی ایفا می‌کند، گفت: توسعه صنعت پتروشیمی به ویژه در صنایع پایین دستی می‌تواند افزون بر تاثیر مثبت در رشد اقتصادی بر اشتغالزایی نیز تاثیرگذار باشد و همگرایی دولت، مجلس و بخش خصوصی می تواند هدف گذاری های انجام شده را محقق کند.
فرهاد فزونی، افزود: جذب سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی در صنعت پتروشیمی سبب شتاب بخشی درروند اشتغالزایی می‌شود و بدون تردید تقویت صنعت پتروشیمی توسعه اقتصادی کشور را به همراه دارد و می‌تواند ارکان اقتصاد ایران را تقویت کند.
وی افزود: صنعت پتروشیمی می‌تواند سبب دور شدن ایران از خام فروشی شود، همچنین این صنعت علاوه بر تولید ثروت می‌تواند زنجیره ارزش را در صنایع پایین دستی تکمیل و همراه با ایجاد اشتغال محصولات متنوعی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.
فزونی با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران با بهره گیری از دانش و فناوری‌های نوین و با تکیه بر کارشناسان خبره خود مسیر توسعه را با شتاب می‌پیماید، تصریح کرد: پتروشیمی نقش مهمی در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی ایفا می‌کند و مجتمع‌های پتروشیمی علاوه بر تامین نیاز داخل با صادرات انواع محصولات پتروشیمی در تامین ارز مورد نیاز کشور تاثیرگذار بوده و باید از این صنعت بیش از گذشته حمایت کرد و در این مسیر اتاق بازرگانی تهران و در مجموع بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری و تعامل است.
این عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه نیاز به نهاد رگولاتوری در صنعت پتروشیمی ضروری است، گفت: رگولاتوری می‌تواند نقش سازنده‌ای را برای این صنعت پیشرو در تمامی بخش ها از جمله تولید و صادرات ایجاد کند.
وی با بیان این که سرمایه گذاری‌های جدید می‌تواند صنعت پتروشیمی ایران را طی سال‌های آینده متحول کرده و منجر به افزایش ظرفیت تولید محصولات متنوع پتروشیمی شود، عنوان کرد: امیدوارم تا پایان برنامه ششم توسعه، ایران به یک قدرت بزرگ پتروشیمی در سطح منطقه و جهان تبدیل شود، زیرا چنین پتانسیلی در این بخش مشاهده می‌شود.

تعداد بازدید : ۱,۵۷۱