رگولاتوری شرط توسعه صنعت پتروشیمی است

رگولاتوری شرط توسعه صنعت پتروشیمی است
(شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۱۶

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که نبود رگولاتوری قانونمند در صنعت پتروشیمی ممکن است توسعه این صنعت را با چالش مواجه کند، گفت: رگولاتوری شرط توسعه صنعت پتروشیمی است.

حسن بهرام نیا، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان این که در صنعت پتروشیمی تنوع فرآیند بسیاراست، گفت: قدرت اعمال حاکمیت برای رگولاتوری وزارت نفت است، اما با توجه به تاثیرگذاری بالای صنعت پتروشیمی روی دیگر صنایع، باید اختیارات قانونمند در بخش پتروشیمی ایجاد شود.

وی افزود: پتروشیمی به عنوان صنعتی پیشرو نقش مهمی در توسعه اقتصادی و صنعتی کشورمان دارد و دراین مسیر برای توسعه متوازن و تکمیل زنجیره ارزش در این صنعت رو به رشد نقش بخش خصوصی تاثیر گذار است.

 بهرام نیا تصریح کرد: صنعت پتروشیمی از جمله صنایعی است که نقش مهمی در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی ایفا می‌کند و مجتمع‌های پتروشیمی افزون بر تامین نیاز داخل با صادرات انواع محصولات پتروشیمی در تامین ارز مورد نیاز کشور اثرگذار هستند و باید از این صنعت بیش از گدشته حمایت کرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: نیاز به رگولاتوری در همه بخش‌های پتروشیمی ضروری است، رگولاتوری می‌تواند نقش سازنده‌ای را برای این زنجیره ارزش افزوده ایفا کند و امید است با ایجاد یک سازمان رگولاتور قدرتمند شاهد همگرایی بیشتر در میان پتروشیمی ها باشیم.

تعداد بازدید : ۱,۸۲۲