جهش قیمت متانول در بازار قاره سبز به دنبال بحران کمبود عرضه

جهش قیمت متانول در بازار قاره سبز به دنبال بحران کمبود عرضه
(شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۲۰

قیمت اسپات متانول بر مبنای FOB روتردام روز چهارشنبه 16 خرداد ماه با افزایش 4.5 یورویی، 375.50 یورو در هر تن تعیین شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، نگرانی ها در مورد وضعیت عرضه متانول و رشد چشمگیر تقاضا سبب شده است تا قیمت های اسپات (Spot) متانول در بازار اروپا در هفته منتهی به یکشنبه دهم ژوئن به بالاترین سطح خود از ماه مارس سال 2017 برسد.

این رقم بالاترین سطح در 16 ماه گذشته محسوب می شود و منابع بازار انتظار دارند این روند صعودی همچنان ادامه یابد.

بر اساس داده های منتشر شده توسط موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts)، قیمت اسپات 5-30 روزه متانول (5-30 day spot methanol) بر مبنای FOB روتردام روز چهارشنبه 16 خرداد ماه با افزایش 4.5 یورویی، 375.50 یورو در هر تن تعیین شد.

منابع آگاه می گویند: قیمت ها در نتیجه نگرانی ها درباره سطح عرضه از سوی روسیه در ماه های ژوئن و ژوئیه روند افزایشی پیدا کرده است.

یکی از منابع عنوان کرد: ترافیک ریلی سنگین در روسیه دلیل عمده این وضعیت محسوب می شود که تا کنون امکان انتقال محصولات به فنلاند را فراهم نساخته است.

بنا بر اعلام منابع، روسیه به دلیل پیش رو بودن جام جهانی فوتبال در این کشور، انتقال ریلی محصولات خطرناک از جمله متانول را در فاصله 25 ماه مه تا 15 ژوئیه ممنوع کرده است.

تازه ترین داده های موسسه یورو استات (Eurostat) نشان می دهد که واردات متانول اروپا از روسیه در ماه مارس امسال به رقم 118 هزار و 153 تن رسید که بالاتر از 84 هزار و 202 تن ثبت شده برای ماه مارس سال 2017 میلادی است.

تعداد بازدید : ۱,۶۴۲