ثبات اقتصادی ارمغان ورود سرمایه به صنعت پتروشیمی ایران

ثبات اقتصادی ارمغان ورود سرمایه به صنعت پتروشیمی ایران
(یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۷) ۰۹:۱۵

صنعت پتروشیمی با توجه به درآمدزایی مطلوب و صادرات قابل قبول می تواند تکیه گاهی مطمئن برای صنعت پتروشیمی ایران باشد.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران درگفتگو با خبرنگار نیپنا، با اشاره به ا‌ین که ارمغان ورود سرمایه به صنعت پتروشیمی ایران ثبات اقتصادی و امنیت است، گفت: بیش از یکصد میلیارد دلار فرصت سرمایه گذاری در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در ایران وجود دارد که در این بین، سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی به دلیل جلوگیری از خام فروشی از توجه ویژه‌ای برخوردار است.
مجیدرضا حریری، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در این مورد گفت: بیشتر کشورها از حضور سرمایه گذار خارجی استقبال می‌کنند، زیرا این مهم بدون تردید سبب افزایش اشتغال‌زایی در کشور میزبان می‌شود و باید مسیر جذب سرمایه گذاری های خارجی و داخلی تسهیل شود.
وی افزود: با ورود سرمایه گذار های جدید می توان به هدف های پیش بینی شده برای توسعه صنعت پتروشیمی دست یافت، البته همواره باید بر این نکته تاکید کرد که سرمایه گذاری در بخش پتروشیمی به دلیل جلوگیری از خام فروشی و توسعه صادرات غیرنفتی از توجه ویژه‌ای برخوردار است.
حریری با بیان اینکه فعالیت با شرکت‌های بزرگ دنیا در حوزه پتروشیمی سبب انتقال و ورود فناوری‌های روزآمد به کشور می‌شود، تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی سبب توسعه صنعتی و رشد اقتصادی کشور می شود و افزایش اشتغال و فعال‌تر شدن شرکت‌های داخلی را نیز در پی خواهد داشت و همزمان باید انتقال دانش فنی و ورود فناوری های روز جهان نیز از سوی شرکت های خارجی انجام شود.
عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: هرچند خروج آمریکا از برجام چالش‌هایی برای شرکت‌های خارجی ایجاد خواهد کرد، اما با هوشمندی و درایتی که در مدیران صنعت پتروشیمی کشور وجود دارد به‌ خوبی می‌توانیم در بخش‌های مختلف این صنعت سرمایه گذاری‌های عظیمی انجام دهیم.


تعداد بازدید : ۲,۰۸۴