ایتالیایی ها در پی گسترش روابط با صنعت پتروشیمی ایران

ایتالیایی ها در پی گسترش روابط با صنعت پتروشیمی ایران
(شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۷) ۱۴:۱۷

شرکت های ایتالیایی همچنان علاقه مند به حضور در صنعت پتروشیمی ایران هستند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، رضا نوروز زاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ومدیران ارشد شرکت ایتالیایی سایپم زمینه های همکاری های آتی و مشترک را بررسی کردند.
بر اساس این گزارش،بهینه سازی و اصلاح تولید از جمله محورهای دیدار مقام های دو شرکت بود و درزمینه همکاری در پتروشیمی تبریز،LAB کرمانشاه و واحد استایرن پتروشیمی پارس و همچنین واحد های اوره مذاکرتی انجام شد.
همکاری در طرح های جدید توسعه ای درصنعت پتروشیمی کشورمان مانند طرح ابن سینای مکران با در نظر گرفتن این که شرکت سایپم با شرکت های اکسنس و UOP همکاری مشترک دارداز دیگر مواردی بود که مورد بررسی قرار گرفت.
این گزارش می افزاید: طرح های زیست محیطی از جمله طرح جمع آوری گازهای همراه در منطقه عسلویه مانند انیدرید کربنیک وگازهای هیدروژن و نیتروژن نیز از مهم ترین محورهای مقام های شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت سایپم بود که شرکت ایتالیایی آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرد.
همچنین دو طرف در خصوص پروژه  های پالایشگاهی و لایسنس ها به بحث وتبادل نظر پرداخته و اعلام کردنددر رابطه با پروژه های جدید پالایشگاهی که در تبریز و شیراز در دست اجرا است تمایل به همکاری دارند.
گفتنی است شرکت سایپم یکی از شرکت های بزرگ ایتالیایی است که از دهه 1950 فعالیت خود را بعنوان پیمانکار طرح های خشکی-دریایی در حوزه نفت و گاز آغاز کرد. این شرکت هم اکنون در 60 کشور جهان صاحب دفتر است. طی دهه های 50 و 60 میلادی این شرکت فعالیت در حوزه خطوط لوله، ساخت و حفاری را توسعه داد و در حال حاضر در بخش حفاری (از جمله حفاری در زیر آب) و نیز تامین تجهیزات صنعت نفت و گاز و تدارکات پروژه، ساخت و نصب، خطوط لوله و .... فعالیت گسترده ای دارد.
این شرکت به عنوان پیمانکار EPC و یا با عنوان قراردادهای کلید در دست (Turn-key) صاحب طرح های پیمانکاری با بسیاری از کشورهای منطقه خلیج فارس، از جمله : ایران، قطر، کویت، عربستان و نیز چین، روسیه و ... می باشد.

تعداد بازدید : ۲,۳۷۹