رگولاتوری نبض توسعه صنعت پتروشیمی

رگولاتوری نبض توسعه صنعت پتروشیمی
(سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۵۷

رگولاتوری قدرتمند با حضورشرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیزمشارکت موثر بخش خصوصی می تواند مسیرتوسعه صنعت پتروشیمی را شتاب بخشد.

محمد حسن پیوندی رییس هیئت مدیره هلدینگ تاپیکو درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهاکرد: رگولاتوری با توجه به کارکرد های تاثیر گذارش می تواند روابط  میان طرح ها و مجتمع های پتروشیمی را درابعاد مختلف هماهنگ کند.

وی افزود: زیر ساخت های  قانونی نهاد رگولاتوری باید در کشور به ویژه در صنعت پتروشیمی نهادینه شود تا برنامه های مختلف شرکت ها و هلدینگ ها با هماهنگی رگولاتور مستقل با قدرت بیشتری محقق شود.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین با اشاره به بحث ایمنی و لزوم رعایت دستورالعمل های ابلاغی برای اجرای الزام های( HSE) گفت: باید ایجاد رگولاتوری واحد، به شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار شود.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی در این زمینه تجربه کافی ندارد و به همین دلیل در سال های گذشته شاهد رشد حوادث در صنعت پتروشیمی بوده ایم و باید در نظر داشت که اگر این مهم به انجام نرسد باید منتظر حوادث بزرگتری در این صنعت باشیم.

پیوندی ادامه داد: همچنین نظارت بر بازار نیز در قالب رگولاتوری باید به دولت سپرده شود، البته این امر را نباید با دخالت در امور بازرگانی شرکت ها اشتباه بگیریم زیرا بخش خصوصی خود می تواند به فکر افزایش سود و کسب حداکثری درآمد خود باشد و همگرایی و همکاری میان هلدینگ ها و شرکت ها می تواند در تولید، عرضه و صادرات محصولات پتروشیمی اثر بخش باشد.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین  با بیان این که رگولاتوری می تواند روابط میان پتروشیمی ها را استحکام بخشد گفت: تضمین خوراک نیز بر عهده رگولاتوری خواهد بود. در غیر این صورت امکان جذب سرمایه وجود ندارد و هیچ سرمایه گذاری بدون تضمین خوراک اقدام به سرمایه گذاری نمی کند و در این راستا انتظار این است که با توجه به مطالعات هر طرح، زمان مورد انتظار برای تضمین خوراک در نظر گرفته شود.

تعداد بازدید : ۲,۲۱۹