تولید ناخالص ملی با توسعه صنعت پتروشیمی افزایش می یابد

تولید ناخالص ملی با توسعه صنعت پتروشیمی افزایش می یابد
(دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷) ۱۳:۲۲

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به کارکردهای تاثیرگذار خود می‌تواند تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.

سلام امینی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا،  با بیان این که یکی از مهمترین مزیت‌های ما در بخش اقتصادی، صنعت پتروشیمی است، گفت: برای فعال کردن هرچه بیشتر این بخش دراقتصاد کشور به جذب و تزریق سرمایه نیاز داریم و باید حمایت‌های لازم را برای تحقق جهش در این صنعت با همگرایی بیشتر محقق کنیم.
وی  ادامه داد: پتروشیمی، صنعتی پرسود برای سرمایه‌گذاران و بخش اشتغالزای کشور است، این بخش بدون شک با توسعه هرچه بیشتر به افزایش تولید ناخالص داخلی و رشد اقتصادی کمک می‌کند.
امینی با تاکید بر لزوم کاشهش خام فروشی و حرکت به سوی تولید محصولات نهایی با هدف تکمیل زنجیره ارزش  در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ، افزود: یکی از راه‌های رهایی از خام‌ فروشی در صنعت نفت، توسعه پتروشیمی در تمامی ابعا د است.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: سرمایه گذاری در صنعت پویای پتروشیمی و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های مدرن در این بخش نیازی ضروری به نظر می‌رسد.

تعداد بازدید : ۱,۵۵۹