ورود بلژیکی ها به صنعت پتروشیمی امارات

ورود بلژیکی ها به صنعت پتروشیمی امارات
(دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۳۵

ساخت تاسیسات کامپاندینگ پلی الفین جدید در امارات با مشارکت بلژیک آغاز شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، شرکت ملی نفت ابوظبی موسوم به ادنوک (Adnoc) به تازگی تفاهمنامه ای (MoU) را برای ساخت یک واحد کامپاندینگ پلی الفین (polyolefin compounding unit) در مجموعه صنعتی الرویس (Ruwais Industrial Complex) در امارات متحده عربی با گروه راواگو (Ravago Group) بلژیک به امضاء رساند.
دو شرکت در تاریخ 16 ماه مه امسال در گفتگو با مطبوعات از برنامه خود برای استفاده از محصولات غیر اصلی (non-prime products) تولید شده در تاسیسات بروج (Borouge) خبر دادند. بروج طرحی مشترک (JV) میان شرکت ادنوک امارات و بوریالیس اتریش به شمار می رود.
هنوز جزئیاتی درباره میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این پروژه منتشر نشده است.
بخش تولید گروه راواگو (manufacturing segment)، 24 مجتمع در بخش های مختلف صنایع پایین دستی شامل تولید انواع پلاستیک، لاسیتک و دیگر محصولات شیمیایی برای صنایع متنوعی مانند خودروسازی، الکترونیک و ساخت و ساز در اختیار دارد.
دو شرکت همچنین در نظر دارند فرصت های همکاری بیشتری را برای تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا در زنجیره پتروشیمی (petrochemical chain) بررسی کنند.
عبدالعزیز عبدالله الهاجری، مدیر بخش صنایع پایین دستی شرکت ادنوک، عنوان کرد: ادنوک به دنبال توسعه همکاری با شرکت هایی است که می توانند ارزش افزوده بیشتری برای منابع هیدروکربنی ما ، صنایع پایین دستی و به طور کلی اقتصاد امارات متحده عربی ایجاد کنند.


تعداد بازدید : ۱,۹۸۰