ضرورت همگرایی در تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی

ضرورت همگرایی در تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۱:۲۳

صنعت پتروشیمی با همکاری دولت ومجلس می تواند در مسیر تکمیل زنجیره ارزش با هدف کاهش خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده حرکت کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که توجه به ظرفیت های پتروشیمی در شرایط جدید اقتصادی ضروری است، اظهار کرد: با مدنظر قرار دادن سیاست های اقتصاد مقاومتی باید سرمایه گذاری و توسعه صنعت پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره و کاهش خام فروشی مورد توجه ویژه دولت و مجلس قرار گیرد.
رمضانعلی سبحانی فر، گفت: توسعه صنایع پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی است، همزمان با تلاش برای احیای بازار نفت باید تلاش ها برای تولید محصولات نهایی افزایش یابد.
وی افزود: یکی از بخش های که می تواند آثار و پیامدهای مثبتی به سایر حوزه های اقتصادی جامعه از جمله تولید برساند، رشد و توسعه صنایع پتروشیمی در بخش صنایع پایین دستی است.
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه دور از واقعیت نیست اگر بگوییم ظرفیت های کشور در حوزه پتروشیمی، کم نظیر است، تصریح کرد: باید از همه ظرفیت های این صنعت به نفع اقتصاد کشور و ایجاد ارزش افزوده استفاده کنیم.
وی ادامه داد: توسعه پتروشیمی باید در اولویت بخش صنعت کشور قرار گیرد، زیرا منابع و زیرساخت های خوبی برای این بخش در کشور وجود دارد و صنعت پتروشیمی می تواند روند توسعه اقتصادی کشور را شتاب بخشد.
سبحانی فر عنوان کرد: صنعت پتروشیمی از صنایع مهم و بالادستی کشور محسوب می شودو در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش موثری ایفا می کند، از این رو توسعه آن مهم ارزیابی می شود.

تعداد بازدید : ۱,۶۸۹