رگولاتوری راهبردی مهم در توسعه صنعت پتروشیمی

رگولاتوری راهبردی مهم در توسعه صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۳۸

شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید با ایجاد یک ساختار نوین افزون بر انجام نقش رگولاتوری به توسعه صنایع دیگر و نیز نظارت بر HSE کمک کند.

عباس شعری مقدم مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر اهمیت ایجاد یک نهاد قدرتمند و کابردی رگولاتوری و احیای صنعت پتروشیمی اظهارکرد: ساختاری که صنعت پتروشیمی درآن قرار دارد امکان نقش آفرینی بیشتر را مسدود می‌کند.
شعری مقدم تصریح کرد: یکی از کارهای رگولاتوری که صنعت باید انجام دهد بحثHSE است. وزارت کار، وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست به لحاظ قانونی متولی نظارت برHSE هستند اما صنعت پتروشیمی پیش از خصوصی سازی به عنوان یک واحد کلی امکانات و تجهیزات لازم را برای واحد‌های زیر مجموعه خود فراهم کرده و سازمانهای مربوطه به لحاظ تجهیزات از توان کمتری برخوردارند.
وی ادامه داد: سازمان های مربوطه شرکت ملی صنایع پتروشیمی را  باید به نیابت از خود به عنوان بازوی تخصصی آنها در امر نظارت بر HSE به رسمیت بشناسند.
شعری مقدم افزود: تامین خوراک پایدار وارزان یکی از دغدغه های صنعت پتروشیمی است که در ساختار توسعه ای این امر بهتر محقق خواهد شد. با اجرا شدن اصل ۴۴ قانون اساسی و خصوصی سازی، سود حاصل از صنعت پتروشیمی در اختیار بخش خصوصی قرار دارد که می‌تواند منجر به توسعه شود. پتروشیمی وقتی زیر نظر سازمان توسعه ای و در ساختار جدید فعالیت کند مسئول توسعه کشور خواهد شد و همانطور که سازمان توسعه ای می پذیرد در بخش های عمرانی مانند احداث جاده سرمایه‌گذاری کند برای پتروشیمی هم از وزارت نفت خوراک ارزان طلب خواهد کرد تا توسعه پتروشیمی بیشتر شود.

تعداد بازدید : ۱,۵۸۱