ساخت یک مجتمع 2.5 میلیارد دلاری جدید در کره جنوبی

ساخت یک مجتمع 2.5 میلیارد دلاری جدید در کره جنوبی
(سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۴۰

همکاری لوته کمکیال و هیوندای برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی جدید در کره جنوبی آغاز شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت لوته کمیکال (Lotte Chemical) چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در بیانیه ای خطاب به بورس کره جنوبی اعلام کرد: برنامه داریم تا با همکاری شرکت هیوندای اویل-بانک (Hyundai Oilbank) یک مجتمع پتروشیمی جدید مبتنی برای خوراک سنگین (heavy feed-based) را تا سال 2021 میلادی در شهر بندری دائسان (Daesan) کره جنوبی راه اندازی کنیم.
مجتمع یادشده که برآورد می شود هزینه ای معادل 2 میلیارد و 700 تریلیون وون کره جنوبی (معادل 2 میلیارد و 500 میلیون دلار) در بر داشته باشد؛ قرار است با استفاده از سوخت سنگین به عنوان خوراک، سالانه 750 هزار تن اتیلن، 750 هزار تن پلی اتیلن و 400 هزار تن پلی پروپیلن تولید کند.
سرمایه گذاری برای ساخت این مجموعه پس از اتخاذ تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری (final investment decision) در تاریخی که هنوز اعلام نشده نیست؛ صورت خواهد گرفت.
مجتمع پتروشیمی جدید قرار است توسط هیوندای کمیکال (Hyundai Chemical) اداره شود که طرحی مشترک (JV) میان لوته کمیکال و هیوندای اوویل- بانک است.
این طرح مشترک در حال حاضر اداره کننده یک اسپلیتر میعانات (condensate splitter) با ظرفیت 130 هزار بشکه در روز است که تولیدکننده سالانه یک میلیون و 200 هزار تن زایلین مخلوط (mixed xylenes)، یک ملیون تن نفتای سبک و 50 هزار بشکه محصولات نفتی در سال شامل گازوئیل و سوخت جت است.




تعداد بازدید : ۲,۱۴۸