تجهیز ناوگان آتش نشانی عسلویه و ماهشهر

تجهیز ناوگان آتش نشانی عسلویه و ماهشهر
(سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۴۳

مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: به ناوگان آتش نشانی در منطقه ویژه ماهشهر و عسلویه در مجموع ۱۰ خودروی پشتیبانی اضافه خواهند شد که ضروری ترین تجهیزات مورد نیاز منطقه است.

باغبانی مدیر HSE شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد: سال جاری در مناطق ویژه پتروشیمی ماهشهر و عسلویه هر کدام ۵ دستگاه خودرو آتش نشانی به ارزش ۱۸ میلیارد تومان به منظور پشتیبانی در زمان حادثه خریداری و اضافه خواهد شد.
وی ادامه داد: این میزان نیاز به تجهیزات اطفای حریق  و برای پشتیبانی حوادث در منطقه بر اساس استانداردIPS520 تعیین شده است. به عنوان مثال مخازن اطراف خود لوله های آب پاش و سیستم فوم خنک کننده دارند که در هنگام بروز حادثه از بحران جلوگیری می کنند. حال اگر این سیستم کنترلی بدرستی کار نکند باید از تجهیزات پشتیبانی مانند خودروی آتش نشانی استفاده کنیم. این ناوگان جدید در ایستگاه آتش نشانی نزدیک به مجتمع های پر حادثه قرار می گیرند و داخل مجتمع نمی روند.
باغبانی در مورد رزمایش های صنعت پتروشیمی نیز گفت: هر سال فهرستی ازرزمایش ها مشخص می شود اما بطور روتین هر شرکت دو مانور برگزار می کند یکی در داخل شرکت بر اساس سناریوهای مختص آن شرکت و دیگری هم مشترک بین مجتمع ها انجام می شود. بر اساس ارزیابی صورت گرفته از نتایج مانور ممکن است به مانور دیگری نیاز باشد که برنامه ریزی خواهد شد.
وی در ادامه در افزود: سطح مانورهای داخل مجتمع یک است یعنی یکی از سناریوهای شرکت مانند آتش سوزی مخزن یا مشکل فرآیندی را در نظر گرفته و برای آن سناریو سازی می کنند. سال گذشته علاوه بر این مانورها یک مانور پدافند غیرعامل نیز در ماهشهر انجام شد که تحت عنوان مانور دور میزی معروف است و در سال جاری مانور دور میزی هم خواهیم داشت.

تعداد بازدید : ۲,۸۴۶