رشد ۵۳۷ واحدی شاخص کل بورس

رشد ۵۳۷ واحدی شاخص کل بورس
(دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۶:۰۲

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۵۳۷واحدی مواجه شد.

به گزارش خبرنگار  نیپنا بورس تهران امروز رشد شاخص را تجربه کرد به طوری که در پایان معاملات امروز دو شنبه( 24 اردیبهشت ماه )شاخص با افزایش 537 واحدی روی رقم 94 هزار و 703 واحد ایستاد.

 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 167 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 795 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 53 هزار و 649 نوبت داد و ستد بود.

بر پایه این گزارش ، شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 248 واحدی عدد 17 هزار و 22 واحد را به نمایش گذاشت وشاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 846 واحدی به رقم  101 هزار و 106 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با افزایش 452 واحدی به رقم 67 هزار و 447 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 765 واحدی عدد  200 هزار و 743 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 8 واحدی روی رقم یک هزار و 90 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی فولاد مبارکه با 76 واحد ، ایران خودرو با 43 واحد و سایپا با 35 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های تاپیکو با 18واحد، بانک کارآفرین با 7 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 3واحد کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۳۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر، به ارزش بیش از ۳.۵ میلیارد تومان کد به کد شد. در سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی هم ۱۰ میلیون سهم به ارزش ۱.۵ میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین امروز ۱۰ میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از ۲.۵ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملات انتقالی همراه شد.

تعداد بازدید : ۱,۹۰۶