قائم مقام وزیر نفت:

جذب سرمایه های سرگردان داخلی در صنعت پتروشیمی

جذب سرمایه های سرگردان داخلی در صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۱۸

سرمایه های سرگردان داخلی می تواند با ورود به صنعت پتروشیمی تامین مالی طرح های توسعه ای را به همراه داشته باشد.

مرضیه شاهدایی، قائم مقام وزیر نفت درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: وزارت نفت ‌و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از این که سرمایه گذاران داخلی در این صنعت حضور داشته باشند،‌استقبال می کند اما مسئله اصلی برای جذب سرمایه این است که اطمینان لازم ایجاد شود تا سرمایه هایی که به صورت ارزی وریالی درکشور نگهداری می شود و یا سرمایه های سرگردان که در دست مردم است به سمت پتروشیمی بیاید.
‌قائم مقام وزیر نفت، ادامه داد: با توجه به همایش ها و جلسه هایی که برگزار شده است، تلاش شده تا در صنعت پتروشیمی کشورمان با توجه به مزیت های فراوانی که دارد ‌بتوانیم در سطح داخلی و خارجی ازتمامی ایرانیان دعوت کنیم تا برای سرمایه گذاری در این صنعت اقدام کنند و در این راستا همکاری نظام بانکی و نیز بازارسرمایه نیز اثر بخش خواهد بود.
وی با اشاره به این که طرح های پتروشیمی که به سرمایه گذاری نیاز دارند ارائه شده و میزان سرمایه مورد نیاز  نیز مشخص است، افزود:‌ تلاش داریم تا با مشوق هایی متنوع، سرمایه گذاران را برای حضور در این صنعت ارزش آفرین تشویق کنیم.
شاهدایی گفت: تعدادی از این سرمایه گذاران نیز مجوز گرفته اند تا کار را جلو ببرند البته در بخش هایی به مشکل برخورده اند که برای رفع مشکلات اقدام های لازم در حال انجام است.
وی تاکید کرد: بخش هایی که مربوط به تامین منابع مالی طرح های پتروشیمی است با مشکلاتی همراه است که در تلاشیم این موانع نیز رفع شود.
قائم مقام وزیر نفت ادامه داد: من مطمئن هستم که آینده بسیار خوبی خواهیم داشت زیرا صنعت پتروشیمی صنعت ارزآور و درآمدزاست و از همین رو سرمایه ها به این سمت کشیده خواهد شد.
وی در خصوص سرمایه گذاری خارجی در پتروشیمی نیز گفت: در سطح وزارت نفت هم تلاش می شود که سرمایه گذاران خارجی بیایند. تاکنون نیز تفاهم نامه هایی امضا شده که هنوز هم دنبال می شود تا قراردادهای نهایی به انجام برسد.


تعداد بازدید : ۱,۸۱۵