اتحاد پتروشیمی ها رمز حضور موفق در بازارهای جهانی

اتحاد پتروشیمی ها رمز حضور موفق در بازارهای جهانی
(شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۵۵

مجتمع های پتروشیمی در صورت اتخاذ تصمیمی های راهبردی در مسیر صادرات می توانند حضوری موفق و پایدار در بازارهای بین المللی داشته باشند.

محمدرضا پدیدار رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران عنوان در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به لزوم همکاری و همگرایی برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی اظهار کرد:‌ پتروشیمی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است و می توان آن را محصول ایرانی نامید که در تولید بسیاری از کالاهای ایرانی نقش مهم دارد و چه در عرصه ملی یا بین‌المللی عرضه شود مشتری خاص خود را دارد.
وی ادامه داد:‌ محصولات پتروشیمی محصول پایه هستند که در تولید کالای ایرانی نقشی مهم دارند و از این جنبه برای حمایت از کالای ایرانی حائز اهمیت هستند و باید گفت که محصولات پتروشیمی ایران دارای شاخص‌های محصولات جهانی هستند و اگر یک نهاد رگولاتوری قدرتمند به وجود آید صادراتی موفق تر را تجربه خواهیم کرد.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: قیمت محصولات پتروشیمی تابع تغییرات بین‌المللی است و در بورس و رقابت جهانی مبادله می‌شود و در یک رقابت قیمتی کسی برنده خواهد بود که قیمت مناسبتری را برای عرضه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد:‌ بخشی از مواد اولیه محصولات پتروشیمی کشور به خارج از کشور صادر می ‌شود و بخش دیگری از آن به مصرف داخلی می‌رسد .البته محصولاتی هم وجود دارد که در داخل کشور تولید نمی‌شود واز طریق واردات تامین می‌شود.
پدیدار خاطرنشان کرد:‌ صنعت پتروشیمی در صورت جلب و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی قادر است نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.
وی با بیان اینکه میزان تولید محصولات پتروشیمی کشور هم اکنون 56 میلیون تن در سال است،‌اظهار کرد: پیش بینی و برنامه‌ریزی آن است که میزان تولید محصولات پتروشیمی به 64 میلیون تن افزایش یابد و این میزان افزایش تولید می‌تواند سالانه 100 هزار نفر اشتغال موجود کشور را افزایش دهد.


تعداد بازدید : ۱,۶۹۹