بهره برداری از پروژه 200 واحدی منازل مسکونی پتروشیمی امیرکبیر تا پایان سال 97

بهره برداری از پروژه 200 واحدی منازل مسکونی پتروشیمی امیرکبیر تا پایان سال 97
(شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۴۶

پروژه 200 واحدی منازل مسکونی پتروشیمی امیرکبیر تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر پروژه منازل 200 واحدی شرکت پتروشیمی امیر کبیر گفت:: این پروژه تا به حال حاضربه میزان 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورتی که روند اجرا بر همین منوال پیش رود تا پایان سال جاری(سال 1397)به بهره‌برداری برسد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی امیرکبیر مهندس رضا میرزایی از اتمام پروژه 200 واحدی منازل پتروشیمی امیرکبیر تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: قرارداد اولیه با پیمانکار مجری شرکت مدیریت پروژه های ساختمانی ایران (شرکت مپسا) در قالب 9 بلوک و 144 واحد بوده که در ادامه به 200 واحد و 14 بلوک افزایش پیدا کرد، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه تا پایان فروردین ماه به میزان 55 درصد رسیده است، تمام سعی و تلاش کارفرما و مشاور پروژه (شرکت مهندسین مشاور ارگ سارگون) این است که تا پایان سال 97 این پروژه به بهره‌برداری برسد.
وی افزود: مساحت اولیه کل پروژه شامل 144 واحد برابر با 19713 مترمربع بود که با الحاقیه قراردادی و نظر مساعد هیئت مدیره محترم شرکت پتروشیمی امیر کبیر به 200 واحد و مساحت کل 27 هزار مترمربع افزایش یافت.
نماینده شرکت پتروشیمی امیر کبیر در ادامه به روند پیشرفت فیزیکی این پروژه اشاره کرد و گفت: ابلاغ قرارداد به پیمانکار در تاریخ 11/11/95 انجام و کلنگ زنی و شروع پروژه نیز در تاریخ 19/11/95 با حضور مدیران ارشد محترم شرکت پتروشیمی امیر کبیر و مقامات محترم شهری شهرستان بندر ماهشهر (فرماندار، شهردار، اعضای شورای شهر) آغاز شد، طراحی و محاسبات و نظارت عالیه این پروژه توسط تیم مهندسین مشاوره ارگ سارگون به عنوان مشاور طرح انجام پذیرفته است که علاوه بر رعایت تناسب طراحی با بافت منطقه سعی شده از فن آوری و تکنولوژی جدید به شکل عمده استفاده کنند.
میرزایی ادامه داد: مشاورین طرح در مراحل مختلف کار، امور سبک‌سازی را رعایت نمودندکه تاثیر قابل ملاحظه‌ای در بهینه‌سازی و افزایش مقاومت ساختمان در مقابل زمین لرزه دارد، این سیستم کاملا فنی و منطبق با مقررات ملی ساختمان طراحی و اجرا می‌شود.
این مسئول در ادامه به تشریح ویژگی‌های مصالح به کار برده شده در این ساختمان پرداخت و خاطرنشان نمودند: اسکلت فلزی این سازه با ستون‌های باکسی و سیستم قاب خمشی طراحی و اجرا گردیده است و به منظور سرعت و دقت در اجرا، کلیه اتصالات بصورت پیچ و مهره‌ای می‌باشد و تمامی تائیدیه‌های لازم از ارگانهای ذی صلاح دریافت شده است .
وی خاطر نشان کرد: جهت تحکیم بستر با توجه به وضعیت خاک محل فونداسیون به میزان 2 لایه 30سانتی از شفته آهک و سنگ چینی با سنگ لاشه و ملات ماسه و سیمان استفاده شده است، کلیه متریال به کار برده شده دراین پروژه نیز از لحاظ کنترل کیفی به طور کامل مورد ارزیابی قرار گرفته و تائیدیه‌های مربوطه از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان خوزستان به عنوان آزمایشگاه مشاور و مقیم در محل دریافت کرده است.
میرزایی اضافه کرد: وزن کل اسکلت فلزی پروژه در حدود 2600 تن می‌باشد که جهت ساخت از شش کارخانه مجزا با محوریت شرکت باربد فن آور به عنوان سازنده اصلی و یک کارخانه جهت رنگ و سند بلاست در شهرک صنعتی پرند واقع در تهران استفاده شده است و کل این فرآیند ساخت از زمان شروع خرید متریال تا اتمام نصب طی 4 ماه به انجام رسیده است، کارفرما به منظور نظارت دقیق بر مراحل ساخت از خدمات مهندسی شرکت مهندسی بازرسی ایران (شرکت IEI به عنوان بازرس شخص ثالث) استفاده کرد.
وی ادامه داد: کل فرآیند توسط سه ناظر مقیم در محل کارخانه‌ها انجام پذیرفت. یکی از نقاط بحرانی پروژه و دغدغه‌های اصلی کارفرما، ساخت این حجم از اسکلت فلزی با کیفیت یکسان در زمان مورد نظر بود که با یاری خداوند محقق شد.
مدیر پروژه منازل 200 واحدی شرکت پتروشیمی امیر کبیر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ویژگی های بارز سقف این ساختمان اشاره کرد و گفت: سقف این سازه به شکل نوین عرشه فولادی طراحی و اجرا شده است، بالا بودن سرعت اجرا، صرفه‌جویی در بتن و کاهش وزن سقف‌ها که به تبع آن موجب سبک‌سازی می‌شود از ویژگی‌های این نوع طراحی سقف است.
وی عنوان کرد: در سقف عرشه فولادی ازورق آلوزینک (شامل ورق با پوشش روی و آلومینیوم) استفاده شده است، به همین دلیل طول عمر مفید این ورق در برابر اثرات خوردندگی بالاست، اجزای این سقف از پایه آهنst37 با مقاومت 2400است.
وی ادامه داد: در سیستم دیوار چینی از بلوک‌های گازی اتوکلاو ( بلوک های AAC) شرکت پرین بتن آمود (واقع در خراسان رضوی) استفاده شده است و این بلوک‌ها عایق بسیار خوبی در برابر صدا ، رطوبت و حرارت می‌باشد که به جای ملات ماسه و سیمان از چسب تولیدی شرکت مورد اشاره استفاده می‌شود، همین عامل موجب می ‌شود که در امور تاسیسات نیاز به تخریب نباشد چراکه در مواقع لزوم به راحتی توسط اره یا شیار دهنده به راحتی برش داده می ‌‌شود.
میرزایی در ادامه عنوان کرد: تا به حال کلیه فونداسیون‌ها و اسکلت فلزی پروژه نصب شده و 75 درصد از مراحل ساخت سقف‌‌ها اجرا شده است، عملیات سفت‌کاری نیز حدود 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مهندس میرزایی در پایان ضمن قدردانی از زحمات مدیران شرکت خاطرنشان کرد: در صورت عدم حمایت همه جانبه امکان اتمام این عملیات طی زمان مورد نظر محقق نمی‌شد، امید است که با توکل بر خداوند و نظر مدیران ارشد شرکت به منظور خانه‌دار شدن کلیه پرسنل خدوم و زحمتکش اینگونه فعالیتها ادامه یابد تا باعث دلگرمی، رونق و شکوفایی هر چه بهتر شرکت پتروشیمی امیر‌کبیر باشیم.

تعداد بازدید : ۲,۷۴۰