رگولاتوری تنظیم کننده فعالیت پتروشیمی‌ها است

رگولاتوری تنظیم کننده فعالیت پتروشیمی‌ها است
(شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۰۶

ایجاد رگولاتوری در صنعت پتروشیمی می تواند منجر به همگرایی و تعامل میان تمام ارکان صنعت پتروشیمی شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که صنعت پتروشیمی ایران درچشم انداز 1404 باید به نخستین تولید‌کننده محصولات پتروشیمی و کالاها ازجهت ارزش در منطقه تبدیل شود، گفت: راهکار رسیدن به این هدف ایجاد رگولاتوری در این صنعت است.

بهروزنعمتی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کمیسیون انرژی مجلس بحث حاکمیت صنعت پتروشیمی را پیگیری می کند، گفت: صنایع زیرمجموعه پتروشیمی به صورت جدی و فعال در قانون پنج ساله ششم توسعه دیده شده و با این موضوع می توان زمینه ایجاد اشتغال درمناطق مختلف کشور را فراهم کرد.

وی افزود: ایجاد ارزش افزوده برای محصولات میان دستی و پایین دستی پتروشیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار است که باید به این مهم توجه ویژه ای شود و در این مسیر مجلس آماده هرگونه حمایت با هدف تکمیل زنجیره ارزش است.

نعمتی تصریح کرد: نتایج بررسی ها نشان می دهد که اقدامات مثبت ودستاوردهای قابل توجهی در صنعت پتروشیمی کشور انجام شده است، البته چالش هایی نیز در این صنعت وجود دارد که باید برای رفع آنها و تحقق مطلوب اهداف اسناد و قوانین مرتبط با این صنعت، تدابیری اندیشیده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در خصوص ایجاد نظام رگولاتوری در صنعت پتروشیمی نیز افزود: یک نهاد تصمیم گیر باید در پتروشیمی ها وجود داشته باشد که بتواند نقش های نظارتی و حاکمیتی را ایفا کند و رگولاتوری می تواند تنظیم کننده فعالیت پتروشیمی ها باشد.

وی عنوان کرد: صنعت پتروشیمی در سند چشم انداز 1404 باید به نخستین تولید‌کننده مواد پتروشیمی و کالاها از جهت ارزش در منطقه تبدیل شود که ایجاد نظام رگولاتوری این مهم را هموار خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۱,۵۶۳