همکاری آلمان باصنعت پتروشیمی ایران ادامه خواهد یافت

همکاری آلمان باصنعت پتروشیمی ایران ادامه خواهد یافت
(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۵:۵۶

شرکت های آلمانی مصمم به ادامه همکاری با طرح ها و مجتمع های پتروشیمی و همچنین سازندگان ایرانی هستند.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، رضا نوروز زاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امروز چهارشنبه(19 اردیبهشت ماه) در دیدار از پاویون آلمان در بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهارکرد: امیدواریم همکاری آلمان با شرکت ای پتروشیمی ایران ادامه داشته باشد.

منفرد تیلز مدیر وابسته وزارت اقتصاد و انرژی آلمان و مسئول هماهنگی حضور شرکت های آلمانی در نمایشگاه در این بازدید گفت: در حال حاضر ۷۰ شرکت آلمانی در این نمایشگاه حضور دارند و بسیار علاقمند به همکاری با پتروشیمی ایران هستند نسبت به سال های قبل هر سال درصد صادرات به ایران بیشتر می شود و در سال ۲۰۱۷ بیش از ۳ میلیارد دلار از تولیدات آلمان به ایران صادر شده است.

نوروز زاده نیز گفت: امیدواریم پروژه ها هرچه سریعتر آغاز شوند و از موضع گیری اروپا در قبال برجام بسیار خوشحال هستیم. بازار ایران و کشورهای منطقه با وجود ۳۰۰ میلیون جمعیت بازار جذابی برای فعالان صنعت است و اینجا بستر لازم و پایگاهی برای همکاری با اروپا و ورود به این بازار وجود دارد.

مدیر شرکت GTAI خاطرنشان کرد : شرکت های آلمانی به افزایش همکاری با ایران و کشورهای منطقه راغب هستند. با توجه به گفته های خانم موگرینی، اروپا پشت ایران است و امیدواریم روابط روز به روز عمق بیشتری پیدا کند

بر اساس این گزارش  حسین علیمرداد مدیر سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی به خبرنگار نیپنا در مورد سطح تعاملات شرکت های آلمانی با ایران گفت: امیدواریم روابط گسترده تر شود و بانک ها و موسسات مالی اروپا و آلمان از صنعت پتروشیمی حمایت کنند.

تیلز نیز گفت: برای حل مشکلات مالی گاهی بانک های بزرگ نمی توانند کمک کننده باشند و باید با همکاری و تعامل بانک های کوچک راهکار ایجاد کنیم. شناسایی بانک های کوچک را به وزارت اقتصاد و انرژی آلمان در برلین منتقل خواهیم کرد و هرمس نیز از صنعت پتروشیمی ایران حمایت خواهد کرد.

  •  

 

تعداد بازدید : ۱,۳۳۰