انتقال 20 میلیون سهم دو مجتمع پتروشیمی

انتقال 20 میلیون سهم دو مجتمع پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۵:۳۱

درجریان معامله های امروز بورس تهران 16 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از 7.5 میلیارد تومان کد به کد شد ،همچنین ۴ میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش بیش از 9 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز چهار شنبه 19( اردیبهشت ماه ) با افزایش 85 واحدی روی رقم 93 هزار و 691 واحد ایستاد.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 466 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از دو میلیارد و 37 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 66 هزار و 816 نوبت داد و ستد بود.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 141 واحدی عدد 16 هزار و 496 واحد را به نمایش گذاشت و شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 193 واحدی به رقم  99 هزار و 589 واحد دست یافت.

بر پایه این گزارش ، شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 56 واحدی به رقم 66 هزار و 697 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 203 واحدی عدد  198 هزار و 754 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 8 واحدی روی رقم یک هزار و 70 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی پالایش نفت بندر عباس با 52 واحد ، صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 39 واحد و ارتباطات سیار ایران با 36 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد مبارکه با 74 واحد، پالایش نفت اصفهان با 15 واحد و سایپا با 11واحد کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

در پالایش نفت اصفهان نیز ۸۴ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت،‌ همچنین ۷۶ میلیون سهم گسترش نفت و گاز پارسیان به ارزش ۱۵.۵ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده روبه‌رو بود. در فولاد خوزستان نیز امروز ۷۰ میلیون سهم به ارزش بیش از ۳۵ میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی همراه شد، همچنین کمتر از ۶۱ میلیون سهم گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان به ارزش بیش از ۷۵ میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی روبه‌رو شد. 

امروز در صنایع پتروشیمی خلیج فارس همچنین ۹ میلیون سهم به ارزش کمتر از ۴.۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. 

 

تعداد بازدید : ۱,۵۲۸