​تحول در صنعت پتروشیمی ایران با تولیدی شدن طرح های جدید

​تحول در صنعت پتروشیمی ایران با تولیدی شدن طرح های جدید
(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۳۳

همزمان با بهره برداری از طرح های جدید پتروشیمی شاهد تحول و جهشی بزرگ در صنعت پتروشیمی ایران خواهیم بود.

 عباس شعری مقدم درگفتگو با خبرنگار نیپنا درحاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهارکرد:  صنعت پتروشیمی ایران در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است و اکنون شاهد هستیم که استفاده از ساخت داخل و توانمندی های صنعت پتروشیمی در این نمایشگاه نمود پیدا کرده است. البته به نظر من همه فعالان صنعت به اندازه کافی با هم آشنا هستند و نمایشگاه برای شناخت از تولیدات جدید و فناوری های نوین است.

وی افزود : استفاده از ساخت داخل با شعار و دستور و ممانعت کامل از واردات انجام نمی‌شود و امکان اجرایی شدن این هدف با این شرایط اندک است باید موانع تولید شناسایی شود و متولیان دولتی متوجه شوند که تولید کنندگان با چه مشکلاتی مواجه هستند مثلاً واحد‌های تولیدی برای گرفتن یک مجوز باید دوندگی کنند بنابراین یکی از راه های حل مشکلات صنعت اصلاح قوانین است.در این حالت تولید کننده ها شیوه های ارزان و با کیفیت را پیدا می کنند و استفاده از کالاهای داخلی در صنعت رشد می یابد.

شعری مقدم گفت: حضور سازندگان ایرانی توانمند در کنار رقبای صاحب نام خارجی که آخرین دستاوردهای خود را در این رویداد بین المللی عرضه کرده اند، تمام نگاه ها را معطوف به این نمایشگاه کرده است.

 

تعداد بازدید : ۲,۱۲۶