شاخص بورس تهران ۳۱۵ واحد تقویت شد

شاخص بورس تهران ۳۱۵ واحد تقویت شد
(دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۶:۵۰

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۳۱۵ واحد افزایش به رقم ۹۳۱۶۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا، امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار  تهران ۳۱۵ واحد رشد کرد و به رقم ۹۳ هزار و ۱۶۵ واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با رشد ۸۰۶ واحد تا رقم ۱۶ هزار و ۵۰۱ بالا آمد.

شاخص آزاد شناور نیز ۵۱۲ واحد رشد کرد و تا رقم ۹۹ هزار و ۱۶۵ بالا رفت. شاخص بازار اول و دوم نیز هر یک به ترتیب ۲۹۴ و ۲۹۹ واحد افزایش یافتند.

فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و معدنی و صنعتی گل گهر هر یک به ترتیب ۱۴۴، ۸۴ و ۲۹ واحد تاثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند اما سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، شرکت ارتباطات سیار ایران و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، هر یک به ترتیب ۷۸، ۲۷ و ۱۰ واحد تاثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

بر اساس این گزارش ، در گروه فلزات اساسی علی‌رغم روز گذشته که روند قیمت‌ها کاهشی بود، امروز به جز سه نماد، مابقی در قیمت پایانی رشد کردند. ارزش معاملات این گروه ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید و حجم معاملات رقم ۵۶ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

در گروه محصولات شیمیایی نیز امروز شاهد رشد قیمت بسیاری از سهم‌ها بودیم. علاوه بر این در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز روند قیمت بیشتر سهم‌ها افزایشی بود. در طرف دیگر نیمی از سهم‌های خودرویی رشد قیمت داشتند. در این گروه ۸۸ میلیون سهم به ارزش تقریبا ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۶۴ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۸۷۰ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۳۶ هزار و ۸۱۶ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز در یک روند بی‌سابقه‌ای به یک باره ۲۳.۲ واحد رشد کرد و تا رقم ۱۰۷۰.۸ بالا رفت.

ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۱۴۶ میلیارد تومان رسید و حجم معاملات رقم ۲۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را تجربه کرد.

تعداد بازدید : ۱,۵۷۰