آمادگی شرکت ایویک چین برای اجرای طرح MTP در ایران

آمادگی شرکت ایویک چین برای اجرای طرح MTP در ایران
(دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۶:۰۹

مدیرعامل شرکت ایویک از آمادگی شرکت خود برای اجرای طرح MTP در ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار نیپنا مدیرعامل شرکت ایویک چین امروز دوشنبه(17 اردیبهشت ماه) با رضا نوروززاده مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درحاشیه بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش شون تا مدیر عامل شرکت ایویک خاطرنشان کرد که درخط دوم اعتباری ایجاد شده بین دو کشور چین و ایران که حدود ۲۰ میلیارد دلار است چین سعی دارد در صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کند این در حالی است که در خط اول اعتباری ایجاد شده نیز که در حدود ۲۰ میلیارد دلار بود ایویک برای فاینانس دو پروژه پتروشیمی از این منبع استفاده کرد. در حال حاضر تفاهم‌نامه ای برای پروژه پتروشیمی جدید بسته شده است

وی افزود: برای فاینانس پروژه های جدید نیاز داریم تا شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ما حمایت کند. برای همکاری با شرکت های مهندسی داخلی نیز آمادگی داشته وهمچنین امکان بهره گیری ازتوان مهندسی شرکت های اروپایی را نیز داریم.

نوروز زاده مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز گفت: از پیشنهاد شرکت ایویک برای پروژه MTP استقبال می کنیم و امیدواریم اقدامات اجرایی بزودی آغاز شود و حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی منجر به تسریع حرکت فاینانس می شود.

گفتنی است شرکت چینی ایویک ۳۰ سال است که در صنایع مختلف ایران فاینانس کرده است و ۵۰ درصد از ناوگان کشتیرانی نفتکش ایران را فاینانس کرده است

 

تعداد بازدید : ۱,۶۹۹