آغاز همکاری میان هلدینگ باختر و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی

آغاز همکاری میان هلدینگ باختر و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی
(دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۲۷

مدیرعامل هلدینگ باختر از مذاکرات اولیه با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای همکاری های مشترک از جمله تولید کاتالیست خبرداد.

 داوود ربانی مدیر عامل هلدینگ باخترامروزدوشنبه(17 اردیبهشت ماه) درحاشیه بازدید از غرفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در بیست و سومین نمایشگاه نفت گاز، پالایش و پتروشیمی از مذاکره برای تولید کاتالیست در زنجیره پلی اتیلن خبر داد و گفت: نمایشگاه های تخصصی بهترین محل برای عرضه توانمندی و رفع نیازهای صنعت است و ارتباطاتی اثر بخش در  این زمینه ایجاد می شود.

وی افزود: بسیار خوشحال هستم که نمایشگاه این دوره از رونق بالایی برخوردار است و شرکت های زیادی حضور دارند در این  راستا توانستیم با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی برای گرفتن ایده تولید کاتالیست برای زنجیره پلی اتیلن مذاکره کنیم.

ربانی ادامه داد: کل تولید پلی اتیلن در سال مالی گذشته ۱۱۵۰ هزار تن بوده که حدود ۶۵ درصد ظرفیت اسمی این مجموعه است. این کاهش تولید به دلیل کمبود خوراک اتان است و امیدواریم در سال جاری با توجه به تاکید وزیرنفت مبنی بر تولید اتان مازاد در سال جاری تولید نیزافزایش یابد.

وی در مورد طرح‌های آینده هلدینگ باختر گفت: طرح میاندوآب تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسد و طرح متانول دی پلیمرآرین و طرح  MEG تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

تعداد بازدید : ۳,۴۱۵