سازندگان ایرانی پشتیبان صنعت پتروشیمی

سازندگان ایرانی پشتیبان صنعت پتروشیمی
(یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۶:۳۵

شرکت های سازنده ایرانی فعال در صنعت پتروشیمی به دنبال ایفای نقش پررنگتری در سال حمایت از کالای ایرانی هستند.

به گزارش نیپنا، منصورحمزه مدیرعامل شرکت نماد صنعت سدید با اشاره به توانمندی های این شرکت درساخت مخازن، برج ها ، مبدل های حرارتی و دیگر نیازهای طرح های پتروشیمی اظهارکرد: این شرکت تاکنون با شرکت های پتروشیمی مختلفی از جمله متانول کاوه، پتروشیمی های مرجان، کارون، مارون، تبریز و لردگان همکاری داشته است و اکنون نیز ساخت و تجهیز در طرح شیمیایی صدف عسلویه را در 6 بخش انجام می دهیم.

 وی افزود: ساخت 24 مخزن ذخیره سازی، 4 برج و نیز 2 تاور کوچک را برای طرح صدف انجام داده ایم که بزگترین مخزن ما 7.5 متر قطر و حدود 12 متر ارتفاع دارد و تاور 22 متری این طرح به قطر 3.5 متر نیز از نظر ارتفاع بلند ترین سازه ساخته شده از سوی سدید است.

مدیرعامل شرکت نماد صنعت سدید خاطر نشان کرد: حدود 1 هزار تن ورق فولادی و فلنچ حجم وزنی سازه های ساخته شده از سوی سدید در این طرح پتروشیمی است.

حمزه با بیان این که با طرح صدف قراردادی ارزی به ارزش یک میلیون یورو و قراردادی ریالی به ارزش حدود 4 میلیارد تومان داریم گفت: در مجموع میزان پیشرفت تعهدات ما برای این طرح به بیش از 80 درصد رسیده است.

مدیرعامل شرکت نماد صنعت سدید افزود: بخشی از سفارش های صدف آماده تحویل لست و بزودی از محل ساخت در اهواز با حضور نمایندگان کارفرما به عسلویه ارسال خواهد شد.

حمزه در ادامه عدم حمایت های دولت و نظام بانکی از سازندگان ایرانی و تغییر قوانین را یکی از چالش های موجود میان سازندگان دانست و گفت: امید است امسال در سال حمایت از کالای ایرانی شاهد تحول در فعالیت های شرکت های ایرانی باشیم.

وی تصریح کرد:مشکلات دیگری مانند چالش های مالیاتی و بیمه نیز وجود دارد و اگر تسهیلاتی برای سازندگان اعمال شود شاهد تحول و شتاب بخشی مناسبی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت نماد صنعت سدید با اشاره به این که استفاده از فناوری های جدید با همکاری شرکت هایی از کشورهای کانادا و چین در دستور کار قرار گرفته است گفت: در حال مذاکره های اولیه برای حضور در چند طرح جدید پتروشیمی هستیم.

وی حضور در پالایشگاه های تهران، ستاره خلیج فارس، و سیری را افزون بر طرح های پتروشیمی از دیگر فعالیت های سال های اخیر نماد صنعت سدید  به عنوان یک سازنده تجهیزات سنگین پتروشیمی ، پالایشی و نیروگاهی و .... معرفی کرد.

 

تعداد بازدید : ۲,۵۷۴