ابراز امیدواری سفیر نروژ به توسعه همکاری ها در صنعت پتروشیمی ایران

ابراز امیدواری سفیر نروژ به توسعه همکاری ها در صنعت پتروشیمی ایران
(یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۵:۳۸

سفیر نروژ در ایران از آمادگی شرکت های کشورش برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.

لارس نوردرم، سفیر نروژ در ایران، در حاشیه مراسم گشایش بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی، در گفتگو با خبرنگار نیپنا با اشاره به سابقه همکاری های طولانی مدت میان ایران و نروژ در بخش انرژی اظهار کرد: ما از سالیان دور همواره حضور فعالانه ای در صنعت نفت ایران، به ویژه بخش بالادستی، داشته ایم و تعداد زیادی از شرکت های ما از دهه های 1990 و 2000 میلادی در ایران حاضر هستند.  

وی از بازگشت مجدد بسیاری از شرکت های نروژی به بازار ایران ظرف دو سال گذشته، در پی به ثمر رسیدن برجام، ابراز خشنودی کرد و افزود: هم اکنون بسیاری از شرکت های ما در پروژه های مختلف صنایع نفت و گاز ایران فعالیت دارند و امروز  از غرفه های تعدادی از آن هابازدید خواهم کرد.

نوردرم با اشاره به این نکته که عمده فعالیت شرکت های نروژی در ایران متمرکز بر صنایع نفت و گاز بوده است؛ ابراز امیدواری کرد که همکاری میان شرکت های ایرانی و نروژی علاوه بر بخش بالادستی در حوزه پایین دست و صنایع پتروشیمی نیز تقویت شود. 

وی ادامه داد: اگر چه چالش هایی پیش روی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران قرار دارد؛ اما ازگفتگو با شرکت های نروژی آن ها را مصمم به ادامه فعالیت در بازار ایران و گسترش همکاری ها با طرف ایرانی یافتم و ما نیز به عنوان نماینده دولت نروژ ضمن متعهد ماندن به مفاد برجام، تمام تلاش خود را برای تقویت هر چه بیشتر همکاری و موفقیت شرکت های نروژی در ایران به کار خواهیم بست.

به گزارش نیپنا، بیست و سومین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، از امروز یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ماه، در محل دائمی نمایشگاه­های بینالمللی تهران آغاز به کار کرد و در تاریخ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه به کار خود پایان میدهد. در این دوره از نمایشگاه  حدود چهار هزار شرکت داخلی و خارجی از 38 کشور جهان شامل آذربایجان، اتریش، اسپانیا، آلمان، امارات متحده عربی، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، جمهوری چک، چین، روسیه، ژاپن، سوئد، سوئیس، فرانسه، کرواسی، کره جنوبی، لهستان، هلند، هند، فنلاند، هنگ کنگ، بحرین، قزاقستان، موناکو، کانادا، لیختن اشتاین، عمان، دانمارک، تایوان، آمریکا، نروژ، استرالیا، برزیل، مالزی، سنگاپور و ایران حضور یافته ­اند.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۷۸۶