سابک به دنبال فرصت های سرمایه گذاری تازه در قاره سیاه

سابک به دنبال فرصت های سرمایه گذاری تازه در قاره سیاه
(یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۵:۲۹

سابک سرمایه گذاری و تقویت حضور در بازار قاره آفریقا را در دستور کار خود قرار داد.

 به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، یوسف البنیان، مدیر عامل شرکت صنایع پایه عربستان سعودی موسوم به سابک، به تازگی عنوان کرد: در حال بررسی فرصت های سرمایه گذاری و تقویت حضور در بازار قاره سیاه از طریق احداث تعدادی مجتمع جدید در آفریقا هستیم.

سابک که چهارمین شرکت بزرگ پتروشیمی دنیا محسوب می شود؛ در تازه ترین گزارش عملکرد سه ماهه مالی خود از رشد 5.4 درصدی سود این شرکت در سه ماهه اول سال جاری میلادی خبر داد. سود خالص سابک در سه ماهه منتهی به 31 ماه مارس امسال، معادل پنج میلیارد و 510 میلیون ریال سعودی (معادل یک میلیارد و 470 میلیارد دلار) بود که بالاتر از رقم پنج میلیارد و 230 میلیون ریال در مدت مشابه سال گذشته میلادی است. هر دلار حدود 3.7498 ریال سعودی معامله می شود.

البنیان در حاشیه کنفرانس خبری اعلام نتایج عملکرد مالی خاطرنشان کرد: امسال سابک نیاز به بیش از 27 میلیارد ریال سعودی تزریق سرمایه دارد که البته راه هایی برای تامین اعتبار آن مانند اوراق قرضه یا دیگر ابزارهای موجود در نظر گرفته شده است.

شرکت صنایع شیمیایی سابک عربستان و غول پتروشیمی این کشور در حوزه های متنوعی شامل طیف وسیعی از مواد شیمیایی، کود، پلیمر، پلاستیک، استخراج معادن و فلزات، فعالیت دارد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر ریاض عربستان سعودی واقع شده است.

تعداد بازدید : ۱,۷۶۶