پروژه ERP در شرکت پتروشیمی امیر کبیر اجرا می شود

پروژه ERP در شرکت پتروشیمی امیر کبیر اجرا می شود
(شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۴۹

مسئول فن‌آوری، اطلاعات و ارتباطات شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: پروژه ERP در شرکت پتروشیمی امیرکبیر با هدف یکپارچه‌سازی فرآیندهای سازمان و افزایش بهره‌وری اجرا می‌شود.

به گزارش نیپنا به نقل از  روابط عمومی و اموربین الملل شرکت پتروشیمی امیرکبیر، نورالله دریاپیمان اظهار کرد: از اواسط سال گذشته بنا به درخواست مدیران ارشد و بر اساس چشم‌انداز سازمان برآن شدیم با هدف یکپارچه‌سازی فرآیندها و افزایش بهره‌وری سازمان به جای استفاده از سیستم جداگانه از یک ساختار نرم افزاری یکپارچه به نام ERP در سازمان استفاده کنیم.
وی افزود: این پروژه در میان شرکت های پتروشیمی کشور تنها در شرکت پتروشیمی آریاساسول با موفقیت انجام شده، شرکت های حوزه های مختلف نیز برای پیاده‌سازی این پروژه تلاش کردند اما هیچ کدام با موفقیت‌ همراه نبوده یا به موفقیت نسبی رسیدند.
مسئول فن آوری، اطلاعات و ارتباطات شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ادامه از استقرار کامل پروژه ERP تا 2 سال آینده خبر داد و اضافه کرد: اجرای این پروژه از انتهای سال گذشته بررسی و امکان‌سنجی اجرای آن توسط شرکت‌های توانمند در این حوزه شروع شد، 4 شرکت متقاضی اجرای این پروژه نیز در مناقصه محدود شرکت داده شدند که از بین آن‌ها، شرکت توسعه ارتباطات ایلیا به عنوان برنده این مناقصه معرفی شد.
دریاپیمان عنوان کرد: در حال حاضر در شرف عقد قرارداد با این شرکت برای پیاده‌سازی یک راه کار ERP هندی به نام فوکاس ERPfocus هستیم، در صورت عقد قرارداد و اجرا، استقرار این نرم‌افزار 2 سال به طول می‌انجامد، در صورت انجام موفقیت آمیز، جایگزین تمام نرم‌افزارهای موجود حوزه‌های مختلف سازمان می‌شود.
وی درادامه به فواید استقرار این پروژه و اهمیت آن برای سازمان اشاره کرد و گفت: این پروژه تمام فرآیندها را به صورت یکپارچه پیاده‌سازی می‌کند و یک نظام یکپارچه فرآیندی برای شرکت تدوین می‌کند، سرعت عملیات را افزایش می‌دهد وشفافیت پیگیری کارها را نیز ایجاد می کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌‌وری سازمان به میزان 20 الی 30همانند نرم‌افزار مشابه آن در شرکت آریاساسول از دیگر فواید استقرار این پروژه است، در این صورت موفقیت قابل توجهی به شمار می رود چرا که افزایش بهره‌وری یک پتروشیمی به این میزان بسیار حائز اهمیت است، ERPپروژه بزرگی با اعتبار حدود 100میلیارد ریال است و ممکن است مقاومت‌های سازمانی در جریان پیاده‌سازی آن وجود داشته باشد از این رو نیازمند حمایت کامل مدیرعامل و هیئت مدیره است.
وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه ایجاد شفافیت در فرآیند سازمانی و تبدیل امور سازمان از حالت وظیفه‌مداری به فرآیندی است،شروع و پایان کار مشخص می شود و قابلیت پیگیری امور را تسهیل می کند، این موضوع برای مدیران بسیار اهمیت دارد، چرا که در این صورت اشراف کاملی بر مراحل انجام کار توسط کارکنان خود خواهند داشت و قادر به تصمیم گیری مناسبت تری می شوند.از دوباره کاری و تاخیر در انجام کار نیز جلوگیری می کند .
دریاپیمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از اجرای پروژه ارتقای زیرساختی سخت افزاری یکپارچه پتروشیمی امیرکبیر در سال 97 خبر داد و اظهار کرد: ساختار شبکه شرکت پتروشیمی امیرکبیر مربوط به سال 87 که طبعا با استانداردهای امروز فاصله می‌باشد، طی این سال ها ما همیشه سعی کردیم ارتقای زیرساختی داشته باشیم اما این واحد نیازمند یک ارتقای کلی زیرساختی دارد که بتوانیم مطابق استاندارد امروز پیش برویم.
این مسئول ادامه داد: این امر مستلزم اجرای 2 الی 3 پروژه است، از انتهای سال گذشته مراحل اجرایی آنها شروع شده، طراحی و مقدمات اولیه انجام شده است،در سال جاری مسئله ارتقای زیرساخت، مسئله بسیار مهمی است که در سال جاری به عنوان یکی از پروژه‌های اصلی با جدیت پیگیری می کنیم..
درپیمان ادامه داد: خرید و جا به جایی تجهیز جدید به جای تجهیز قدیم (سخت افزاری) و یکی طراحی ساختار جدید به جای ساختار قدیم (نرم افزاری) 2 پروژه مهم برای تحقق این موضوع هستند که هر دو در حال انجام است، در نظر داریم زیرساخت را به جایی برسانیم که جوابگوی نیازهای ترافیکی شبکه امروز ما باشد، به جهت گسترش نرم افزارها باید به تناسب زیرساخت نیز برای جلوگیری از قطعی و وقفه سیستم افزایش پیدا کند.
مسئول فن‌آوری، اطلاعات و ارتباطات در ادامه به اقدامات این واحد در سال 96 اشاره کرد و گفت: سال 92 واحد حراست به دلیل کمبود نیرو نیازمند ارتقای امنیت پیرامونی بود، پروژه نظارت تصویری پیرامونی شرکت که پیش از این با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه بود، آغاز شد، در واقع هدف نهایی این بود که بتوانیم دوربین‌هایی را در مرزهای شرکت استقرار بدهیم که هر‌گونه تحرک در پیرامون شرکت توسط واحد محترم حراست پایش و کنترل شود.
وی افزود: این پروژه حدود 18 ماه با سرمایه‌گذاری حدود 70 میلیارد ریال و تامین حدود 98 دوربین اطراف شرکت، به طول انجامید، در حال حاضر حراست پیرامونی توسط دوربین در حال انجام است.
دریاپیمان آغاز اجرای پروژه نظارت تصویری درون مجتمع به عنوان یکی از اقدامات این واحد در سال 96 برشمرد و خاطرنشان کرد:بنا به درخواست مدیران واحدها بهره‌‌برداری، انبار توسط بازرگانی و HSE پروژه ای با اعتبار اولیه 58 میلیارد ریال با هدف نظارت تصویری درون مجتمع آغاز شد. نزدیک به 260 تا 270 دوربین برای این نظارت‌ها جانمایی شد و سپس قرار شد دید تمام دوربین‌ها در اختیار حراست به عنوان واحد تامین امنیت سازمان قرار بگیرد.
وی در پایان اظهار کرد: زیرساخت این پروژه ایجاد شده و دوربین ها خریداری شده و مرکز اطلاعاتی ما قرارداد جداگانه بود که دو سال پیش منعقد شد به شرکت صبا شیراز واگذار شد، 70 درصد شبکه پیشرفت فیزیکی داشته است و قرارداد اتاق مانیتورینگ پایان سال گذشته بسته و10 الی 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، در صورت تکمیل این پروژه می توان گفت نظارت درونی شرکت نیز کامل است و تصویر آن در اختیار مدیران ارشد و میانی حوزه تولید، بازرگانی، HSE و حراست که قرار است از این پروژه استفاده کنند قرار داده می شود.

تعداد بازدید : ۲,۴۵۷