آمادگی NPC برای رفع برخی چالش ها در مسیر ساخت طرح های پتروشیمی

آمادگی NPC برای رفع برخی چالش ها در مسیر ساخت طرح های پتروشیمی
(شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۰۳

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی موظف است مدیریت کلان را انجام دهد تا طرح‌ها و پروژه‌ها در شرایطی مناسب به بهره برداری برسند.

سیدرضا نوروز زاده معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: هدف از سفر به مناطق مختلف و بازدید از مجتمع ها و طرح های پتروشیمی بررسی آخرین روند فعالیت آنها است از جمله سفر هفته گذشته به عسلویه و بازدید از روند اجرایی ساخت پروژه ها و دیدار با مدیران طرح‌های پتروشیمی از جمله این سفرها بود.
وی با اشاره به اینکه به صورت دوره‌ای با صاحبان صنعت و مجتمع های تولیدی و همچنین مدیران پروژه ها و طرح‌های در دست اجرا، دیدار داریم تا مشکلات آنها را بررسی می کنیم، تصریح کرد: این بار با مدیران پروژه‌های درحال ساخت و اجرا دیدار و نشستی برای طرح چالش ها داشتیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد: پیش از این NPC، خود طرح‌ها ،سرمایه گذاری و امورمختلف را مدیریت می کرد؛ اکنون پس از خصوصی سازی در مجتمع ها و طرح های پتروشیمی گاهی موازی‌کاری و چالش ایجاد می‌شود و نیاز است یک نهادکارها را هدایت و مدیریت کند؛ این وظیفه برعهده NPC است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مذاکره شرکت های صاحب لیسانس چون UOP، لینده، لیسن گروپ، اوده، ایرلیکوئید و کازاله با NPC برای فروش لیسانس خبر داد و درباره نتایج سفر به پاریس با اشاره به شرکت در سمینار دو روزه پتروشیمی، گفت: شرکت‌های صاحب نامی که در دوران تحریم همکاری نمی کردند اکنون همگی برای مذاکره اعلام آمادگی کردند و حتی اصرار به عقد قرارداد داشتند.
نوروز زاده با اشاره به استقبال خوبی که از سمینار پتروشیمی در پاریس شده بود، اظهار کرد: مدیران مهم پتروشیمی ایران و سایر کشورها اعم از صاحبان لیسانس و سازندگان تجهیزات به این سمینار دعوت شده بودند. این سمینار مورد قبول بخش سیاسی کشور و وزارت امور خارجه بود و در آن حضور داشتیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اشتیاق صاحبان لیسانس نسبت به فروش دانش فنی به صنعت پتروشیمی در ایران، تصریح کرد: شرکت های صاحب نام لایسنسور اصرار به عقد قرارداد داشتند و به آنها اعلام کردیم که ما سیاست گذار هستیم و عقد قرارداد باید با سرمایه‌گذاران صورت گیرد. امیدواریم در فصل پیش رو در حوزه تبدیل گاز به پروپیلن و سایر الفین ها که برای کشور بسیار اهمیت دارد، شاهد سرمایه گذاری و انجام اقدامات لازم باشیم.


تعداد بازدید : ۱,۸۸۸