تا پایان امسال محقق می شود:

طراحی فاز ۳ عسلویه با هدف تکمیل زنجیره تولید

طراحی فاز ۳ عسلویه با هدف تکمیل زنجیره تولید
(دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۴:۱۶

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طراحی فاز ۳ صنعت پتروشیمی تا پایان امسال در عسلویه خبر داد و گفت: با نگاهی به میزان پیشرفت طرح های فاز۲، شاهد پیشرفت خوب طرح ها هستیم.

به گزارش خبرنگار نیپنا، علی محمد بساق زاده اظهار کرد: درپایان سال ۹۶، پیشرفت پتروپالایش کنگان از ۳۴.۷ درصد به ۴۶ درصد رسید ، پتروشیمی کیمیا خاورمیانه ۳۰ درصد پیشرفت داشت. مخازن فاز 2 نیز ۵۳.۱۷ درصد پیشرفت و پیشرفت پتروشیمی بوشهر به۹۴ درصد رسید.
وی تصریح کرد: پیشرفت پتروشیمی مرجان نیز از ۹۰ درصد به ۹۷ درصد، پیشرفت دماوند از ۳۹.۶ درصد به ۴۶ درصد و پیشرفت توسعه صنعت لاوان از ۲۰.۵ درصد به ۲۵ درصد رسید.
مدیرطرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شرایط خوب متانول کاوه و بهره مندی از لیسانس کازاله، گفت: یکی از وظایف مهم صنعت پتروشیمی ایجاد زیرساخت است. در فاز اول منطقه ویژه در عسلویه اقدامات خوبی در حوزه کانال های مهار آب صورت گرفته و در فاز ۲ نیز اقدامات لازم در دست اجراست از جمله اجرای کانال P2S2C که ۶۸ درصد پیشرفت دارد و ظرف سه ماه آینده تکمیل می شود؛ کانال P2S1C در مرحله تهیه استاد مناقصه است و سایرکانال ها نیز در مرحله بازنگری مطالعات مهندسی و تهیه اسناد مناقصه است.
وی همچنین با اشاره به پروژه آتی ساز (بازسازی شهرک مسکونی ولی عصر) اظهار کرد: این شهرک ۴۲۸ واحد دارد که ۲۱۴ دستگاه برای مجردین و ۲۱۴ واحد برای متاهلین در نظر گرفته شده است. واحدهای مجردین آماده تحویل است و واحدهای متاهلین نیز مهرماه تکمیل می شود.
مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین از تعریف ۵ بسته ساخت واحدهای مسکونی در پردیس جم برای متاهلین خبر داد و گفت: بر اساس مذاکرات پروژه برای اجرا به هلدینگ های پتروشیمی با همکاری بانک مسکن واگذار می شود.
بساق زاده همچنین با اشاره به هم سطح سازی جاده ها در فاز ۲ منطقه ویژه پتروشیمی، تصریح کرد: پیمانکاراز اسفندماه گذشته کار را شروع کرده، و انتظار می رود تا اواسط سال ۱۳۹۸ این پروژه تکمیل شود. از سوی دیگر پروژه استحصال ۵۰ هکتار زمین از دریا نیز تا شهریور ماه تکمیل و اسکله شماره ۲ نیز آماده بهره برداری می شود.
وی با تاکید برسیاست گذاری NPC در راستای تکمیل زنجیره پروژه ها، اظهار کرد: فاز ۳ منطقه ویژه با رویکرد تکمیل زنجیره تولید، تا پایان سال طراحی می شود. بساق زاده همچنین از تلاش NPC برای حل مشکلات پروژه کیان خبر داد و گفت: محصولات کیان از اهمیت بالایی برخوردار است.  این پتروشیمی قلب فاز دو منطقه ویژه است.

تعداد بازدید : ۲,۶۰۴