رعایت کامل اصول زیست محیطی در 2 طرح عمرانی

رعایت کامل اصول زیست محیطی در 2 طرح عمرانی
(دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۰:۴۴

هتل جم عسلویه و نیز شهرگ گلستان با توجه به نظارت های انجام شده از بالاترین استانداردهای محیط زیستی برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، هتل جم در منطقه عسلویه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار خلیج فارس درحال ساخت است و همچنین در شهرک گلستان نیز324 واحد از مجموع واحد های در حال ساخت آماده تحویل است.
بر اساس این گزارش عسلویه دارای یکی از بزرگترین هتل های ایران می شود؛ هتل جم بر اساس استاندارد هتل پنج ستاره با 360 اتاق در حال ساخت است و عصر روز گذشته معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از ساختمان این هتل بازدید کرد.
بر این اساس با توجه به نیاز منطقه به هتل با شکوهی که در شان سرمایه گذاری های انجام شده در منطقه باشد شرکت پتروجم اقدام به احداث هتلی بین المللی با 360 اتاق کرده است.
به گفته علی محمد بساق زاده، مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر موقعیت جغرافیایی بسیار خوب این هتل، گفت: کارشناسان داخلی و خارجی که بین دو منطقه ویژه پارس تردد می کنند، می توانند در این هتل ساکن شوند و از آن استفاده کنند.
وی تصریح کرد: این پروژه فرصت خوبی را ایجاد می کند تا با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته درمنطقه، قطب مناسبی در زمینه هتلداری و گردشگری نیز ایجاد شود.
در پروژه هتل جم، احداث تصفیه خانه آب و مخزن دخیره 1000 مترمکعبی، استخر نیمه پوشیده، سالن ورزشی، رستوران، چهار اتاق کنفرانس فروشگاه و اتاق سلامت، دیده شده است. هتل جم پس از اجرا، بزرگترین هتل استان بوشهر خواهد شد که در 50 هزار متر مربع زمین احداث شده است.
در این هتل 140 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است که 60 درصد این منابع از طریق تسهیلات بانک سپه با استفاده از صندوق ذخیره ارزی تامین شده است. البته بانک در ساخت مشارکت دارد و زمین از آن پتروجم است.
بازدید از شهرک گلستان
به گزارش خبرنگار نیپنا، در شهرک گلستان ۵۳۲ واحد در نظر گرفته شده است که اکنون با 89 درصد پیشرفت، ۳۲۴ واحددر حال تکمیل وبزودی آماده تحویل هستند.
در این پروژه با توجه به نزدیکی محل تصفیه فاضلاب به واحد های مسکونی و بوی فاضلاب، محل تصفیه خانه فاضلاب تغییر کرده است و به بخش جنوب غربی شهرک منتقل شده و با استفاده از فناوری خاص سیستم تصفیه فاضلاب در نظر گرفته شده، بدون بو فاضلاب با تصفیه می شود. این تصفیه خانه کاملا ایرانی و با ظرفیت ۱۵۰ مترمکعب در روز است؛ ۱۰ سال ضمانت و ۸۰ سال عمر مفید دارد.
همچنین پس از تاکید شرکت ملی گاز به حفظ حریم ۲۵۰ متری با منطقه آنها،مقداری جانمایی واحدها تغییر کرد. در این شهرک یک مجتمع فرهنگی دارای استخر، سالن ورزشی و ... دیده شده است. در شهرک گلستان ۶۹ واحد یک طبقه و ۱۳۲ بلوک، درمجموع ۵۳۲ واحد برای ساخت، دیده شده است.
برای تامین برق شهرک نیز با اداره برق بوشهر مذاکره شده تا هفت مگاوات به ظرفیت دیماند افزوده شود.
زمین و ساختمان های شهرک گلستان از آن شرکت ملی صنایع پتروشیمی و بهره بردار، شرکت پازارگاد است.  
در این پروژه بر اساس قرارداد اولیه ۵۳ میلیارد تومان سرمایه در نظر گرفته شده بود اما با توجه به تصمیم برای ساخت واحدهای بیشتر و تصفیه خانه فاضلاب، نیاز به سرمایه افزایش خواهد یافت.

تعداد بازدید : ۲,۳۶۵