امضای12 تفاهم نامه صنعتی ازسوی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

امضای12 تفاهم نامه صنعتی ازسوی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
(چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۳:۳۳

یک طرح صنایع بالادستی،پنج طرح میانی، سه طرح پایین دستی،دو طرح زیست محیطی و یک طرح خدماتی در مجموع 12 طرحی بودند که تفاهم نامه آنها میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت های بخش خصوصی امضا شد .

به گزارش نیپنا، 12تفاهم نامه ی صنایع بالا دستی، میان دستی، پایین دستی، زیست محیطی و خدماتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در دومین روز برگزاری اولین نمایشگاه کار آفرینی و اشتغال استان خوزستان امضا شد.

در این  مراسم که شامگاه سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه 97 در تالار اجتماعات نمایشگاه های دائمی اهواز برگزار گردید، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، گلمرادی نماینده مجلس شورای اسلامی، شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بیرانوند فرماندار شهرستان ماهشهر و جمعی از مسولان استانی و مدیران 12 سرمایه گذار حضور داشتند.

در حاشیه مراسم سید امید شهیدی نیا مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اظهار کرد: یک طرح صنایع بالادستی، 5 طرح میانی،  3 طرح پایین دستی، 2 طرح زیست محیطی و 1 طرح خدماتی در مجموع 12 طرحی بودند که  تفاهم نامه ی آنها بین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و شرکت های بخش خصوصی منعقد شد تا فعالیت خود را در این منطقه رسما آغاز نمایند. این طرح ها در حوزه تولید مواد پتروشیمیایی و شیمیایی ، تولید تایر، کامپاند ، تولید کود فسفات و بازیافت پسماند های صنعتی می باشند.

سید امید شهیدی نیا افزود، این دوازده طرح در مجموع با ظرفیت تولید سالانه یک و نیم میلیون  تن و  میزان سرمایه گذاری23000 میلیارد ریال و  1/1 میلیارد دلار قادر خواهند بود در زمان بهره برداری باعث اشتغال زایی 1300 نفر گردند.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود : در حال حاضر در منطقه 27 طرح در مرحله ساخت می باشند که 11 طرح آن صنایع میان دستی ، 7 طرح آن به صنایع پایین دستی ، یک طرح زیست محیطی و 8 طرح آن به صنایع سبک و خدمات اختصاص یافته است، که در مجموع 16000 میلیارد ریال و 900 میلیون دلار سرمایه گذاری گردیده است که شرایط اشتغال 2400 نفر را در دوره بهره برداری بوجود خواهد آورد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی در ادامه توضیح داد : این واحد ها در حوزه تولید مواد پایه پتروشیمی ، زنجیره الفین و پلیمرها ، متانول ، کلرآلکالی و تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنایع پتروشیمی در بخش خدماتی می باشند.

سید امید شهیدی نیا در ادامه توضیحات خود ضمن اشاره به امکان توسعه ظرفیت در منطقه و اقدامات انجام شده دراین  رابطه بیان کرد: با همکاری نهاد ها و ادارات زیربط استان توسعه منطقه در حال پیگیری است، وی اشاره نمود در صورت تحقق این امر امکان افزایش ظرفیت سازی در منطقه در افق 1404 برای 10 طرح بالا دستی و میانی دیگر هم وجود خواهد آمد. وی اشاره کرد در بخش سرمایه گذاری سازمان با بروز نمودن فرصت های سرمایه گذاری در حوزه صنایع پایین دست ، هم اکنون 20 طرح قابل اجرای دیگر که مورد امکان سنجی اقتصادی قرار گرفته است، برای ارائه به سرمایه گذاران علاقمند آماده ارائه می باشد.

وی افزود در راستای تولید پایدار و صیانت از محیط زیست گفت ، تا کنون  7 واحد تصفیه خانه فعال در منطقه به ظرفیت 45 هزار متر مکعب در روزاحداث و به بهربرداری رسیده است همچنین یک واحد تصفیه خانه بزرگ در حال ساخت در پتروشیمی بندر امام با ظرفیت 45 هزار متر مکعب در روز در حال احداث می باشد که ظرفیت منطقه را به دو برابر افزایش خواهد داد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود : 27 طرح زیست محیطی توسط شرکتهای مستقر در منطقه در حال اجرا می باشند و استقرار 10 واحد پسماند سوز در منطقه و لندفیل پسماندهای صنعتی در خارج منطقه از دیگر اقدامات زیست محیطی این منطقه می باشد.
این نمایشگاه تا ششم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های استان خوزستان ادامه خواهد داشت .
تعداد بازدید : ۱,۸۶۶