شاخص در کانال 94 هزار واحدی ماند

شاخص در کانال 94 هزار واحدی ماند
(دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۶:۱۱

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۱۹۴ واحد اُفت به پله ۹۴ هزار و ۲۹۹ واحدی سقوط کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا بورس تهران امروزرشد شاخص را تجربه نکرد و شاخص بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۴ واحد افت کرد و به رقم ۹۴  هزار و ۷۵ واحدی رسید.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم حدود ۱۴۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۴۸۶ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۳۶ هزار و ۹۵۷ نوبت دادوستد بود.

بر اساس این گزارش ،  شاخص کل هم وزن با ۲۶ واحد مواجه شد و تا رقم ۱۶ هزار و ۷۳۰ پایین آمد و شاخص آزاد شناور نیز ۱۸۰ واحد افت کرد و به عدد ۱۰۰ هزار و ۳۵۴ را تجربه کرد. شاخص بازار اول و بازار دوم نیز هر یک ۸۰ و ۷۱۷ افت کردند.

فولاد مبارکه اصفهان، خدمات انفورماتیک و پالایش نفت اصفهان سه نمادی بودند با وجود جو ریزشی قیمت‌ها در بازار سهام سعی کردند شاخص کل را به سمت بالا هدایت کنند. این سه نماد به ترتیب ۴۹، ۳۱ و ۲۹ واحد تاثیر افزاینده روی دماسنج بازار سرمایه داشتند، اما در طرف مقابل گسترش نفت و گاز پارسیان، شرکت ارتباطات سیار ایران و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۴۷، ۳۳ و ۳۲ واحد تاثیر کاهنده بیشترین نقش را در کاهش شاخص بازار سرمایه داشتند.

در گروه محصولات شیمیایی امروز نیز مانند روز گذشته شاهد افت سهم‌ها بودیم به طوری که نمادهای این گروه تاثیر بسزایی در کاهش شاخص کل داشتند. در کنار این گروه، گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن عمدتا با کاهش قیمت مواجه شدند.

در گروه خودرویی‌ها سایپا بیشترین تاثیر کاهنده را روی دماسنج بازار سرمایه داشت. در این گروه نیز تعداد زیادی از سهم‌ها شاهد افت قیمت پایانی بودند هرچند که پارس خودرو در این گروه روی دماسنج بازار سرمایه ۴.۵۷ واحد تاثیر مثبت داشت.

قیمت حدود نیمی از سهام شرکت‌ها در گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای نیز امروز با کاهش همراه بود. در این گروه حدود ۱۵ میلیون سهم به ارزش بیش از هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفت.

آیفکس نیز با افت ۴.۱ واحدی همراه شد و به رقم ۱۰۵۵ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۷۶ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات به عدد ۱۷۴ میلیون سهم و اوراق مالی رسید.

در معاملات بازار فرابورس نماد‌های پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت لاوان، گروه کارخانجات صنعتی تبرک، پالایش نفت لاوان، شرکت مواد ویژه لیا با روند منفی و نماد‌های گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنعت روی زنگان، با روند مثبت به کار خود پایان داد.




تعداد بازدید : ۱,۷۰۲