تحقق 91 درصدی برنامه تولید محصولات پتروشیمی در سال 96

تحقق 91 درصدی برنامه تولید محصولات پتروشیمی در سال 96
(دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۰۰

دستیابی به تولید حدود 54 میلیون تن محصولات پتروشیمی که معادل 91 درصد برنامه تولید سال 96 است یکی از دستاوردهای صنعت پتروشیمی در سال گذشته بود.

به گزارش خبرنگار نیپنا، صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر نیروی انسانی وتوان فنی و مهندسی کارآمد و متخصص خود درمسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است.
این صنعت ارزش آفرین درسال گذشته توانست دستاوردهای ارزشمندی را در مسیر فعالیت های خود رقم بزند و نشان داد که روند توسعه در این صنعت پیشرو با شتاب ادامه دارد و خانواده بزرگ پتروشیمی با جدیت در حال محقق ساختن جهش دوم این صنعت هستند.
مهمترین دستاوردها و اقدام های صنعت پتروشیمی کشورمان در سال 1396 که از سوی مدیریت برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شده است حاکی ازآن است که پتروشیمی به عنوانی صنعتی که می تواند منجر به کاهش خام فروشی و تولید محصولات نهایی شود در حال دستیابی به برنامه ریزی های انجام شده و تحقق هدف های پیش بینی شده است.
مهمترین شاخص های صنعت پتروشیمی کشورمان در سال گذشته به شرح ذیل است:
• دستیابی به تولید حدود 54 میلیون تن محصولات پتروشیمیایی که این مقدار معادل 91 درصد برنامه تولید سال 1396 می باشد.
• مدیریت تخصیص بهینه خوراک اتان به واحدهای تولیدی پتروشیمی
• مدیریت تخصیص بهینه خوراک های بین مجتمعی از جمله اتیلن و پروپیلن
• نظارت مستمر بر راه اندازی طرح اوره و آمونیاک 3 پردیس با ظرفیت اسمی 1755هزار تن در سال با سرمایه گذاری 570 میلیون دلار و پلی اتیلن سبک پتروشیمی کردستان با ظرفیت اسمی 300 هزار تن در سال با سرمایه گذاری 373 میلیون دلار
• هماهنگی و نظارت به منظور تخصیص مناسب محصولات پتروشیمی به بازار داخلی در راستای توسعه و تولید پایدار صنایع پائین دستی
• شناسایی بازارهای جدید مصرف به منظور صادرات بهتر برخی محصولات پتروشیمی
• پیگیری و اجرایی نمودن مفاد تفاهم نامه همکاری با مناطق تشکیل هاب های جدید پتروشیمی (منطقه آزاد قشم، منطقه انرژی بر پارسیان، شهرک پتروشیمی مکران)
همچنین تولید مجتمع های پتروشیمی تا پایان سال 96 میزان تولیدحدود 54 میلیون تن وارزش صادرات به بیش از 12 میلیارد دلار رسید.

تعداد بازدید : ۲,۰۶۳