ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی مروارید در سال 96

ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری پتروشیمی مروارید در سال 96
(چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷) ۱۱:۰۳

مجتمع پتروشیمی مروارید توانست در سال گذشته برنامه های صادراتی خود را محقق کند.

جوکار مدیر عامل پتروشیمی مروارید در گفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد وضعیت تولید این مجموعه و برنامه‌های جاری آن گفت: خواست ما مبنی بر رسیدن به ۹۵ درصد ظرفیت اسمی واحد MEG در سال گذشته محقق شد و تمامی محصولات تولیدی با کیفیت مناسب و مطابق با استانداردهای جهانی به بازارهای بین المللی ارسال شد که از این میزان تولید توانستیم ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور ارز آوری داشته باشیم.
وی افزود: همچنین قراردادهایی با شرکت های صاحب دانش فنی و برخی سازندگان تجهیزات منعقد شد تا ظرفیت اسمی واحد اتیلن از ۵۰۰ هزار تن به ۶۰۰ هزار تن افزایش یابد و امیدواریم در سال جاری این امر محقق شود .
جوکار عدم تولید به میزان ظرفیت اسمی واحد‌های پتروشیمی مروارید را کمبود خوراک اتان ذکر کرد و گفت: رسیدن هر دو واحد عملیاتی به ظرفیت اسمی تولید بستگی به مساعدت فازهای پارس جنوبی و تامین به موقع خوراک اتان دارد و ما قابلیت تولید ۱۰۰ درصدی را داریم.
وی گفت: پتروشیمی مروارید در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد ریال برای خرید لوله‌های ساخت داخل و استفاده از آنها در سوله های کراکینگ اتان به جای لوله های وارداتی هزینه کرده است.
مدیر عامل پتروشیمی مروارید تصریح کرد: اگر کالای داخلی ۸۵ درصد کیفیت نمونه خارجی را داشته باشد حتی اگر ۱۵ درصد قیمتی بالاتر باشد آن را می خریم بطوری که در حال حاضر بسیاری از تجهیزات ابزار دقیق و بسیاری از نیازمندی های مکانیکی ما مثل گیربکس، پمپها و تجهیزات این چنینی از داخل تهیه می شود و سال گذشته برای سوله های کراکینگ اتان از لوله‌های شرکت های سازنده ایرانی به جای واردات استفاده کردیم.
وی ادامه داد: برای هر کوره سایز متوسط ۶۰ میلیارد ریال هزینه کردیم که با وجود ۵ کوره کراکینگ اتان در مجموع ۳۰۰ میلیارد ریال از توانمندی های داخلی بهره‌برداری شده است. در این راستا به پتروشیمی های منطقه نیز توصیه کردیم تا از این لوله ها استفاده کنند که به لحاظ قیمت و کیفیت قابل رقابت هستند.

تعداد بازدید : ۱,۶۵۷