افزایش قیمت بوتادین در بازار آسیا

افزایش قیمت بوتادین در بازار آسيا
(سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷) ۱۳:۴۷

همزمان با محدود شدن عرضه بوتادین در بازار آسیا و آربیتراژ این محصول به ایالات متحده، قیمت اسپات بوتادین افزایش یابد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، انتظار می رود به دنبال محدود شدن عرضه بوتادین (BD) در بازار آسیا و فراهم شدن فرصت آربیتراژ این محصول به ایالات متحده، قیمت اسپات بوتادین در بازار این قاره در کوتاه مدت افزایش یابد.

شرکت یئوچون ان سی سی (YNCC) که یکی از تولیدکنندگان بزرگ کره جنوبی به شمار می رود؛ قرار است پنج هزار تن بوتادین را در اوایل ماه مه امسال به ایالات متحده ارسال کند. موضوعی که به کمبود بیش از پیش عرضه در بازار آسیا دامن می زند و سبب شده است که بازرگانان رقم پیشنهادی خود را برای محموله های ارسالی در ماه مه  افزایش دهند.

در تاریخ 13 آوریل امسال قیمت های اسپات بوتادین آسیا بر مبنای CFR شمال شرق این قاره در بازه وسیع هزار و 250 تا هزار و 350 دلار در هر تن تعیین شد که نشان دهنده کشمکش میان خریداران و فروشندگانی است که شاهد افزایش شکاف خرید-فروش (buy-sell gap) هستند.

داده های منتشر شده توسط موسسه آی سی آی اس نشان می دهد که قیمت اسپات بوتادین بر مبنای CFR شمال شرق آسیا پیش از رسیدن به میانگین هزار و 300 دلار برای هر تن در تاریخ 13 آوریل، از اوایل ماه مارس امسال تا 6 آوریل با 11 درصد کاهش به هزار و 275 دلار در هر تن رسیده بود.

یک بازرگان مستقر در آسیا می گوید: البته افزایش قیمت فعلی نا مطمئن است و نمی تواند در بلندمدت ماندگار باشد. چرا که قیمت لاستیک مصنوعی (SR) در بخش پایین دستی روندی کند را تجربه می کند و نمی تواند قیمت بوتادین بالای هزار و 300 دلار در هر تن را حمایت کند.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۴۴۸