لزوم برنامه ریزی دقیق در اجرای طرح های پتروشیمی

لزوم برنامه ریزی دقیق در اجرای طرح های پتروشیمی
(سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷) ۱۲:۲۵

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیشبرد طرح ها بر اساس برنامه ای دقیق را حائز اهمیت دانست و گفت: تجهیز کامل پیش از شروع هر طرح، اصلی مهم برای موفقیت درهر پروژه به شمار می رود‌.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، رضا نوروززاده، معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، عصر دیروز در بازدید از تاسیسات و زیرساخت های پالایشگاه بید بلند خلیج فارس، میزان پیشرفت و روند ساخت و ساز طرح یادشده را مورد بررسی قرار داد.

نوروز زاده  در سخنانی با تاکید براهمیت تعیین زمانبندی دقیق و برآورد صحیح ازهزینه پروژه ها، یکی از مهمترین سرمایه های کشور را پس از دانشگاه ها، شرکت های مهندسی داخلی دانست و بر اهمیت همکاری با آن ها در پروژه های دردست اجرا تاکید کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت حمایت ازاین قبیل شرکت ها، رعایت اصل ۴۴ را یکی از مهمترین ارکان توسعه و تقویت توان داخلی برشمرد.

نوروز زاده در پایان ضمن تقدیر از تلاش کادر پالایشگاه بید بلند خلیج فارس برای پیشرفت های حاصل شده در این طرح، صیانت از سرمایه های ملی را  از مهمترین وظایف مدیران ارشد دانست.

طرح پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار به بهره برداری می رسد که از این رقم ۱۰۵  هکتار در راستای عمل به تعهدات زیست محیطی، به فضای سبز اختصاص می یابد.

انتظار می رود امسال عملیات پیش راه اندازی (precomissioning) صورت گیرد.

بنا بر اعلام مسئولین، درحال حاضر گام های مهمی درراستای تامین اعتبار طرح برداشته شده است. البته مشکلاتی در زمینه تامین تدارکات  (procurement ) وجود داشته که این مسئله نیز در حال برطرف شدن است.

خوراک ورودی این طرح ۵۶.۶ میلیون متر مکعب در روز خواهد بود و سرمایه اختصاص یافته به آن سه میلیارد و ۴۵ میلیون دلار است.

بر اساس این گزارش ، طرح پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس در حال حاضر حدود ۷۵ درصد پیشرفت داشته است وانتظار می رود عملیات مکانیکی تا دی ماه سال ۹۷ تکمیل شود.

تعداد بازدید : ۱,۷۷۰