ساخت یک پتروپالایشگاه جدید در هند

ساخت یک پتروپالایشگاه جدید در هند
(دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷) ۱۴:۴۱

برنامه ریزی برای ساخت یک مجموعه پتروپالایشی جدید در مهاراشترای هند با مشارکت 3 شرکت آغاز شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی فایبرتوفشن قرار است یک مجموعه پالایشگاهی و پتروشیمی یکپارچه جدید در شهر Ratnagiri واقع در ایالت مهاراشترا در غرب هند ساخته شود.  کنسرسیومی از سه شرکت هندی ایندین اویل (IOCL)، بهارات پترولیوم (BPCL) و هندوستان پترولیوم (HPCL) به همراه سعودی آرامکو عربستان به تازگی یک تفاهمنامه هکاری (MoU) را برای توسعه ساخت و مجموعه مورد نظر به امضاء رساندند.

وزارت نفت و منابع طبیعی هند در بیانیه ای اعلام کرد: همکاری راهبردی در پروژه مجموعه پتروپالایشی Ratnagiri، موارد گوناگونی شامل نفت خام، منابع، فناوری های نوین، تخصص و تجربه چند شرکت بزرگ نفتی را که هم اکنون در سراسر جهان حضور دارند؛ گرد هم می آورد.

یک مطالعات پیش امکان سنجی در حال حاضر تکمیل شده است و طرف های مشارکت کننده هم اکنون به دنبال برنامه ریزی کلی پروژه یادشده هستند. در پی امضای این تفاهمنامه همکاری، کنسرسیوم هندی و شرکت آرامکو مذاکرات خود را بر سر تشکیل یک طرح مشترک (JV) که تعیین کننده شرایط مالکیت مشترک، کنترل و مدیریت پروژه است؛ ادامه می دهند.

در کنار برخورداری این پالایشگاه از قابلیت فرآوری یک میلیون و 200 هزار تن بشکه نفت خام در روز، خوراک اولیه برای مجموعه پتروشیمی یکپارچه ای با ظرفیت تولید سالانه حدود 18 میلیون تن انواع مختلف محصولات پتروشیمی تامین می شود.  همچنین تاسیساتی برای تامین تدارکات مورد نیاز مجموعه جدید احداث می شود.

تعداد بازدید : ۱,۵۰۴