آغاز تولید تجاری در طرح مشترک سابک- میتسوبیشی

آغاز تولید تجاری در طرح مشترک سابک- میتسوبیشی
(یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷) ۱۱:۳۲

تولید محصولات پتروشیمی دارای ارزش افزوده بالا در طرح موسوم به سماک واقع در جبیل عربستان، آغاز شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی ترید عربیا ، شرکت های سابک عربستان سعودی و میتسوبیشی کمیکال ژاپن (MMC) به تازگی از آغاز تولید گروهی از محصولات پتروشیمی دارای ارزش افزوده بالا در طرح مشترک خود موسوم به سماک (Samac)، واقع در جبیل عربستان، خبر دادند.
سابک اعلام کرد که عملیات پایلوت تولید ﻣﻨﻮﻣﺮ ﻣﺘﻴﻞ ﻣﺘﺎﻛﺮﻳﻼت (MMA) و پلی متیل متاکریلات (PMMA) به طور موفقیت آمیز تکمیل و تولید تجاری در این تاسیسات هم اکنون آغاز شده است.
عبدالرحمن الفائق، معاون اجرایی سابک، می گوید: طرح مشترک (JV) راهبردی یادشده در نظر دارد تا با اتکا به فناوری در مقیاس جهانی آلفا شرکت میتسوبیشی کمیکال (world-class Alpha technology)، پورتفولیوی محصولات شیمیایی ویژه (specialty portfolio) سابک را افزایش دهد.
وی افزود: ما ضمن تعهد به تامین نیاز بازارهای جهانی و داخلی، در نظر داریم تا همراستا با طرح راهبردی سعودی 2030 (Saudi Vision 2030)، از توسعه و شد صنایع پایین دستی در عربستان سعودی حمایت کنیم.
مجتمع های تولید ﻣﻨﻮﻣﺮ ﻣﺘﻴﻞ ﻣﺘﺎﻛﺮﻳﻼت و پلی متیل متاکریلات به ترتیب از ظرفیت تولید 250 و 40 هزار تن در سال برخوردارند. این تولیدات دارای ارزش افزوده بالا به متنوع ساختن مواد مورد استفاده در خوشه های صنعتی (industrial clusters) و در نتیجه تنوع بیشتر در بخش صنعت عربستان سعودی کمک شایانی می کنند. از طرفی فرصت هایی بین المللی را در بخش صنایع پایین دستی شامل ساخت و ساز، اتوموبیل، الکترونیک، تجهیزات پزشکی و لوازم دیگر فراهم می سازد.

تعداد بازدید : ۱,۴۷۹