هدف گذاری گروه صنعتی انتخاب برای تکمیل طرح های نیمه تمام

هدف گذاری گروه صنعتی انتخاب برای تکمیل طرح های نیمه تمام
(چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷) ۱۷:۰۶

گروه صنعتی انتخاب در نظر دارد با یک برنامه ریزی جامع ، طرح های نیمه تمام خود را در کمترین زمان ممکن تکمیل کند.

محمدرضا دیانی مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب در گفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد طرح‌های توسعه ای این شرکت در زمینه پتروشیمی گفت: در نظر داریم در سال جاری طرح های نیمه کاره را به نتیجه برسانیم که شامل طرح ۵۰۰ هزار تن فرمالین و ۱۸۰۰ هزار تن متانول قشم ، طرح ۱۳۰ هزار تن پنتان و هگزان در عسلویه و طرح PDH برای تولید ۷۰۰ هزار تن پلی پروپیلن در عسلویه است.
در طرح PDH قرارداد لایسنس با uop بسته شده و برنامه تخصیص خوراک انجام شده است و امیدواریم که قراردادEPCF با مسئله فاینانس کره جنوبی حل و پروژه آغاز شود. طرح فرمالین قشم نیز در حال نصب ماشین آلات و طرح متانول نیز در حال مذاکره برای خرید لایسنس است.
وی اظهار کرد: این طرح‌ها که با سرمایه مجموع ۲ میلیارد دلار و از طریق فاینانس کره جنوبی آغاز شده تا ۲ سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.
دیانی برنامه اصلی پتروشیمی انتخاب را صادرات و درآمد زایی ارزی عنوان کرد و گفت: بخشی از خرید مواد اولیه و واردات تجهیزات از طریق صادرات پتروشیمی انتخاب تامین می شود و اساس شکل گیری این پتروشیمی استفاده از تکنولوژی در تولید محصول با ارزش افزوده و تامین نیاز کارخانه های لوازم خانگی اسنوا به محصولات نهایی بوده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد که به شدت به دنبال تولید محصولاتی با گریدهای مختلف هستیم به همین منظور دو مجموعه کامپاند سازی در ماهشهر و اصفهان داریم که خوراک از پتروشیمی ها تهیه کرده محصولات کامپاندی تولید می کنند.

تعداد بازدید : ۴,۵۲۸