مجتمع بزرگ تولید پلی اتیلن یونی پترول در آستانه افتتاح

مجتمع بزرگ تولید پلی اتیلن یونی پترول در آستانه افتتاح
(چهارشنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۷) ۱۲:۲۰

شرکت صنایع شیمیایی و تولید کننده پلیمریونی پترول جمهوری چک در آستانه تکمیل پروژه بزرگ تولید پلی اتیلن خود به ارزش ۳۳۰ میلیون دلار قرار دارد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ شرکت صنایع شیمیایی و تولید کننده پلیمر یونی پترول (Unipetrol) جمهوری چک در آستانه تکمیل پروژه بزرگ تولید پلی اتیلن خود به ارزش ۳۳۰ میلیون دلار، با ظرفیت تولید 270 هزار تن در سال، قرار دارد. مجتمع یادشده قرار است در مجموعه لیتوینوف این شرکت به بهره برداری برسد.
پروژه مجتمع تولید پلی اتیلن PE3 بزرگترین سرمایه گذاری یونی پترول تا کنون به شمار می رود که با هدف جایگزینی مجتمع قدیمی PE1 در همین سایت صورت می گیرد . این شرکت زیرمجموعه گروه نفت پی کی اورلن لهستان (PKN Orlen oil group) محسوب می شود.
بر اساس این گزار ش، گروه پی کی اورلن پیش بینی می کند که با راه اندازی مجتمع PE3، بهره برداری از واحد کراکر بخار اتیلن سایت لیتوینوف با راندمان بالاتری صورت گیرد. از طرفی این طرح به یکپارچه سازی بیشتر فعالیت های پالایشی و پتروشیمی این شرکت کمک شایانی می کند.
مجتمع PE3 مطابق جدول زمانبندی قرار است تا پایان امسال در مدار تولید قرار گیرد و یونی پترول را قادر می سازد تا نقش مهمی در تامین تقاضای فزاینده جهانی برای پلی اتیلن سنگین (high density polyethylene) ایفا کند‌. دفاتر مرکزی این شرکت در پراگ، پایتخت جمهوری چک، مستقر است.
به لطف فناوری نوین به کار گرفته شده در مجتمع جدید، یونی پترول می تواند بازار هدف خود را توسعه بخشد و در بخش هایی نظیر صنایع بسته بندی و لوازم آرایشی و بهداشتی ورود پیدا کند.
شرکت یونی پترول ساخت مجتمع PE3 را در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶ میلادی در پارک صنایع شیمیایی Záluží واقع در سایت لیتوینوف آغاز کرد. این مجتمع قرار است در نوع خود یکی از مدرن ترین تاسیسات قاره سبز باشد.

تعداد بازدید : ۱,۹۳۶