توسعه صنعت پتروشیمی پلی برای ایجاد اشتغال پایدار

توسعه صنعت پتروشیمی پلی برای ایجاد اشتغال پایدار
(سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷) ۰۹:۳۵

‌ صنعت پتروشیمی در صورت جلب و جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی قادر است نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.

محمدرضا پدیدار در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد:‌ پتروشیمی یکی از بخش‌های مهم اقتصادی کشور است که مواد اولیه برای تولید کالاهای تولیدی را آماده می‌کند و اگرچه نمی توان به تولیدات این صنعت کالای ایرانی گفت اما می توان آن را محصول ایرانی نامید که در تولید بسیاری از کالاهای ایرانی نقش مهم دارد و چه در عرصه ملی یا بین‌المللی عرضه شود مشتری خاص خود را دارد.
وی ادامه داد:‌ محصولات پتروشیمی محصول پایه هستند که در تولید کالای ایرانی نقشی مهم دارند و ازاین جنبه برای حمایت از کالای ایرانی حائز اهمیت هستند و محصولات پتروشیمی ایران دارای همان شاخص‌های محصولات جهانی هستند.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران عنوان کرد: قیمت محصولات پتروشیمی تابع تغییرات بین‌المللی است و در بورس و رقابت جهانی مبادله می‌شود و در یک رقابت قیمتی کسی برنده خواهد بود که قیمت مناسبتری را برای عرضه داشته باشد.
وی با تاکید براهمیت ایین صنعت پیشرو دراشتغال زایی خاطرنشان کرد:‌ بخشی از محصولات پتروشیمی کشور پس از تامین نیاز داخل به خارج از کشور صادر می ‌شود و در سال های اخیر نقش مهمی در گسترش درامدهای غیر نفتی داشته است.البته محصولاتی هم وجود دارد که در داخل کشور تولید نمی‌شود واز طریق واردات تامین می‌شود.
پدیدار با بیان این که میزان تولید محصولات پتروشیمی کشور هم اکنون 56 میلیون تن در سال است،‌اظهار کرد: پیش بینی و برنامه‌ریزی آن است که میزان تولید محصولات پتروشیمی به 64 میلیون تن افزایش یابد و این میزان افزایش تولید می‌تواند سالانه 100 هزار نفر اشتغال موجود کشور را افزایش دهد.

تعداد بازدید : ۱,۴۹۷