رشد 779 واحدی شاخص کل بورس

رشد 779 واحدی شاخص کل بورس
(دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷) ۱۵:۴۱

بورس تهران با مشارکت شرکت های پتروشیمی امروز با رشد779 واحدی شاخص، فعالیت خود را به پایان رساند.

به گزارش خبرنگارنیپنا، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز(19 فروردین ) با افزایش 779 واحدی روی رقم 97 هزار و 120 واحد ایستاد.
بر این اساس در معاملات امروز، نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فارس (هلدینگ خلیج فارس)، فخوز (فولاد خوزستان)، فملی (ملی صنایع مس)، کچاد (صنعتی و معدنی چادرملو)، رانفور(خدمات انفورماتیک) و جم (پتروشیمی جم) بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص داشتند.
در معاملات امروز یک میلیارد و 42 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 2 هزار و 136 میلیارد ریال در 80 هزار و 949 نوبت داد و ستد شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 247 واحد بالا رفت اما شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 155 واحد کاهش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، 115 واحد افت کرد. در مقابل، شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخشی از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 584 واحد افزایش یافت.

تعداد بازدید : ۱,۸۱۷