امضای قرارداد بزرگ پلی اتیلن بوریالیس با قزاقستان

امضای قرارداد بزرگ پلی اتیلن بوریالیس با قزاقستان
(شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷) ۱۳:۰۷

شرکت بوریالیس اتریش، این قرارداد را به تازگی و پس از تکمیل یک رشته مطالعات پیش امکان سنجی موفق به امضاء رساند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ ،شرکت های بوریالیس و یونایتد کمیکال (United Chemical)، مستقر در قزاقستان، برنامه دارند تا در قالب یک طرح توسعه ای مشترک (JDA)، یک پروژه تولید پلی اتیلن در مقیاس جهانی (world-scale) را به طور یکپارچه با یک واحد کراکر اتان در جمهوری قزاقستان راه اندازی کنند.
مفاد قرارداد پروژه مشترک یادشده شامل ساخت و ساز یک واحد کراکر اتان و دو احد تولید پلی اتیلن Borstar با ظرفیت کل هزار و 250 کیلوتن در سال، به همراه یک پیش سرمایه گذاری (pre-investment) در این واحد کراکر برای طرح های توسعه ای آینده است.
بدین ترتیب این پروژه در حال حاضر به فاز مطالعات امکان سنجی می رود که پیش بینی می شود تا سه ماهه اول سال 2019 میلادی به طول بینجامد. با تکمیل این مطالعات، یک قرارداد همکاری مشترک (JV) میان بوریالیس و شرکت یونایتد کمیکال قزاقستان برقرار می شود.
انتظار می رود که تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری در این پروژه تا سال 2020 میلادی اتخاذ شود و طرح جدید تا سال 2025 میلادی به بهره برداری برسد.
شرکت بوریالیس که یکی از تولیدکنندگان مهم پلی الفین در اروپا به شمار می رود؛ به تازگی همچنین از یک سرمایه گذاری بزرگ در ایالات متحده، در همکاری با شرکت های توتال فرانسه و نووا کمیکالز کانادا خبر داد.

تعداد بازدید : ۱,۶۷۰