آغاز ساخت طرح پتروشیمی سه میلیارد دلاری بهارات پترولیوم در هند

آغاز ساخت طرح پتروشیمی سه میلیارد دلاری بهارات پترولیوم در هند
(چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷) ۱۰:۱۳

شرکت بهارات پترولیوم هند به تازگی از برنامه این شرکت برای ساخت یک واحد پتروشیمی به ارزش سه میلیارد دلا ردر بمبئی ​خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از رویترز، تاسیسات جدید در راستای رشد اقتصادی هند، با هدف بهره برداری از روند افزایشی تقاضا برای محصولات پتروشیمی در این کشور به بهره برداری می رسد.

این طرح توسعه ای بخشی از یک برنامه ملی به ارزش 35 میلیارد دلار به منظور تقویت تولید پتروشیمی هند با هدف تامین رشد فزاینده تقاضا برای محصولات مختلف صنایع شیمیایی شامل انواع پلاستیک، رنگ و چسب است. هند در حال حاضر 20 میلیون تن انواع مختلف محصولات پتروشیمی تولید می کند. این رقم به مراتب کمتر از نیاز 40 میلیون تنی پیش بینی شده برای سال مالی 2017/2018 است.

وزارت نفت و گاز طبیعی این کشور به تازگی در گزارشی اعلام کرد: انتظار می رود میزان تقاضا ظرف یک دهه آینده دو برابر شود.

بهارات پترولیوم در ابتدای سال جاری میلادی حدود 500 آکر (معادل 202 هکتار) زمین یک واحد کود شیمیایی را از شرکت هندوستان ارگانیک کمیکالز (Hindustan Organic Chemicals) خریداری کرد. زمین یادشده به این شرکت امکان می دهد تا مجموعه پتروشیمی جدید خود را در آن احداث کند.

این مجموعه از خوراک پتروشیمی تولید شده در پالایشگاه بمبئی بهره می برد. پالایشگاه یادشده روزانه 240 هزار بشکه نفت خام پالایش می کند. سایت مجموعه پتروشیمی مورد نظر 60 کیلومتر از پالایشگاه بمبئی فاصله دارد.

 

تعداد بازدید : ۲,۶۲۸